Depeche Mode koncert - 23.09.2001 - hvorda~
Fra : Lars Jakobsen

Dato : 26-09-01 07:42

Er der nogle der har en anmeldelse af lyden på tribunerne?

Mvh Lars

Fra : Anders Buch

Dato : 26-09-01 11:34

Hej Lars

LJ> Er der nogle der har en anmeldelse af lyden på tribunerne?

Nu vil jeg bevæge mig ud i den klassiske "svar på noget andet, end der blev
spurgt om" disciplin - som jo både er velkendt og elsket her på usenet

Selv var jeg på plænen/gulvet til koncerten; noget jeg havde arbejdet på i
længere tid, da jeg mener at livet er for kort til koncerter hvor man sidder
ned (og så får jeg så pokkers ondt i knæene inde i Parken, da jeg har lange
ben .

Men på plænen/gulvet syntes jeg der var en rigtig god lyd.

Først og fremmest var lydniveauet tilpas. Ikke for lavt eller højt.

Der var en meget klar lyd i hele billedet, og ingen form for genklang fra
Parken's side eller ende vægge.

Det var tydeligt at høre både Dava Gahan's rå og kraftfulde stemme, og
efterfølgende Martin Gore's meget melodiske og smukke stemme.

Alt i alt mener jeg, at lydbilledet var ganske fornuftigt, i hvert fald
taget i betragtning af Parken størrelse.

Men som sagt - det var på plænen/gulvet. Hvad med jer på siderne - hvad
hørte i?

- Anders

Fra : Dennis

Dato : 26-09-01 12:14

"Lars Jakobsen" <***REMOVE***lj@foss-electric.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har en anmeldelse af lyden på tribunerne?

Som nævnt i min tidligere post...

Lyden var meget mudret. Specielt fad gadget og exiternumrene (som var mere
"analog rockede") lød meget dårligt. Der manglede en pæn ren diskant, og
bunden var meget mudret. Det var nærmest som om, at der ikke var nogen
højtallere rettet mod tribunerne, men kun mod midten af rummet.

Lydmændende kunne godt have brugt lidt mere tid på det ;)

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-09-01 13:25

In an article of 26 Sep 2001 Dennis wrote:

> [...]
> bunden var meget mudret. Det var nærmest som om, at der ikke var nogen
> højtallere rettet mod tribunerne, men kun mod midten af rummet.

Det kan absolut godt være, at det kun var et problem på tribunerne. Jeg
oplevede bestemt ikke dårlig lyd på plænen. Tværtimod var jeg meget
tilfreds med lyden. Jeg synes, at den var tydelig, og som en anden har
nævnt, så var den faktisk lige tilpas -- i hvert fald der, hvor jeg stod.

Og at Fad Gadget lød dårligt skyldes nok mere Fad Gadget end lydmændenen.
Fad Gadget var bare dårligt.

--
Uffe Holst

Fra : Henrik R. Jakobsen

Dato : 26-09-01 15:22

Jeg syntes simpelthen at lyden var så ringe på tribunerne at man ikke kunne
skelne sang og bas fra hinanden.
Og det gjorde desværre, at jeg fik en dårlig oplevelse!!!

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-09-01 15:37

In an article of 26 Sep 2001 Henrik R. Jakobsen wrote:

> Jeg syntes simpelthen at lyden var så ringe på tribunerne at man ikke kunne
> skelne sang og bas fra hinanden.
> Og det gjorde desværre, at jeg fik en dårlig oplevelse!!!

Ja, det er jo kedeligt at høre, at alle ikke havde en lige god oplevelse.
Personligt havde jeg alletiders aften, og koncerten var for vild!

--
Uffe Holst

Fra : Michael Kornum

Dato : 26-09-01 16:02

Lyden var middelgod på plænen, alt var tydeligt og det var et bestemt
plus - men ellers var den ikke noget at råbe hurra for... Turbo systemet
krængede tydeligvis flere steder, især på vokalen.

mike

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 27-09-01 07:47

"Henrik R. Jakobsen" <henrik@mauer.dkREMOVETHIS> wrote in message
> Jeg syntes simpelthen at lyden var så ringe på tribunerne at man ikke
kunne
> skelne sang og bas fra hinanden.
> Og det gjorde desværre, at jeg fik en dårlig oplevelse!!!

<klip>
Hvor præcis stod / sad du på tribunen?

Fra : Erik

Dato : 27-09-01 10:32

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> wrote:

> Og at Fad Gadget lød dårligt skyldes nok mere Fad Gadget end lydmændenen.
> Fad Gadget var bare dårligt.

Jeg kendte kun meget lidt til dem før, men var egentlig ganske godt
tilfreds med deres koncert. De lød glimrende, og virkede for mig at se
som en perfekt opvarmning til DM.
Det skal siges, at jeg generelt er meget træt af nye bands, der giver
den hele armen 30 min. for døve ører som opvarmning. Det gjorde Fad
Gadget ikke, de spillede en koncert, og der var da også gang i den foran
scenen.

Erik

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 27-09-01 07:46

Fra : Dennis

Dato : 27-09-01 08:10

"Lars Jakobsen" <***REMOVE***lj@foss-electric.dk> skrev i en meddelelse
<SNIP>
Dårlig lyd...
</SNIP>
> Hvor præcis stod / sad du på tribunen?

A7, 12, 141. Nærmere betegnet midt på den øverste tribune omtrent midt på
langsiden.
På kort: http://www.fck.dk/klub_info/oversigt/select_afsnit.asp

/Dennis

Fra : Invader Zim

Dato : 27-09-01 20:31

"Lars Jakobsen" <***REMOVE***lj@foss-electric.dk> wrote in message
> Er der nogle der har en anmeldelse af lyden på tribunerne?
>
> Mvh Lars

Desværre kan jeg ikke sige noget om tribunerne, da jeg selv stod på
plænen... både min bror og jeg syntes det var en fantastisk koncert, og at
lyden var i top - dog havde vi ønsket at de også havde spillet A Question
of Time og Stripped, men man kan jo ikke have alting :)

Det var blandt andet også en rigtig fed udgave af Black Celebration de
spillede.
... dog syntes jeg at den version af In Your Room de spillede var lidt tam,
og at originalen rykkede langt mere.

-Invader Zim

Fra : Jakob Hansen

Dato : 28-09-01 01:56

On Thu, 27 Sep 2001 21:30:38 +0200, "Invader Zim"
<dapolicemanwhopunches@heads.fuk> wrote:

>.. dog syntes jeg at den version af In Your Room de spillede var lidt tam,
>og at originalen rykkede langt mere.

De spiller af uransalige grunde altid singel versionen af " In your
room" live.. Man kan dog vende sig til den, og med tiden lige frem
komme til at holde af den..

Hilsen
Jakob Hansen