Julens gang
Fra : Kitty

Dato : 26-12-00 23:30

Hej igen.

Efter at have læst om alle kattes unoder (store interesse)for juleting
specielt med hensyn til juletræet, var jeg godt nok blevet lidt nervøs for
hvordan det ville spænde af. Så juletræet måtte i år måtte undvære gamle
og nye glasting. Træet blev udelukkende pyntet med papir og garnnisser.
Hvad skete så - ikke det mindste. Selvfølgelig var både Felix og Mischa
interesseret, men så heller ikke mere. Det bedste var at læggge sig
undertræet på tæppet og få en lille lur.

Ha - og jeg som havde læst om væltede træer osv. Her 2. juledag gider de
mæsten ikke de mere. --sååååå næste år.

Mange julehilsener Kitty

Fra : Lisa K

Dato : 27-12-00 10:48

Og jeg troede at jeg var sluppet heldigt.

Onsdag den 20. dec. hentede jeg vores allerførste juletræ nogensinde og
slæbte det op ad trapperne.
Fra det kom ind ad døren var Stoffer meget interesseret i var det var for en
størrelse jeg nu havde anskaffet mig og træet blev undersøgt som man nu kan
når det ligger bastet og bundet midt på stuegulvet.

Senere efter en pyntning hvor kuglerne er af plastik (kan købes i city 2 i
"kæmpekurven, hvis nogen er interesseret), flettede hjerter og stjerner i
papir o.s.v., blev træet endnu mere spændende at kigge på, helst kigge med
poterne.
I dagene op til jul havde jeg været på nattevagt og lillejuleaften om
eftermiddagen vågnede jeg ved at Stoffer endelig havde haft held til at
lirke en af kuglerne af træet og spillede nu bold med den på trægulvet, det
larmer meget skulel jeg hilæse og sige, men det er sjovt.

Indtil nu har det været småt med ulykker men første juledag lød der et kæmpe
brag inde fra stuen, (det kunne høres selvom jeg stod og tørrede hår på
badeværelset). Det kunne ikke være juletræet, det er kun en meter højt. Det
viste sig at vores gulv-til-loft-kradsetræ havde rokket sig løst og trængte
til en efterspænding, det var desværre for sent da misserne havde væltet det
da de hoppede op på det. MEN LIGE NED I JULETRÆET, kuglerne fløj til alle
sider og træet tabte igen ca. 1000 grannåle.

Så herhjemme havde vi ikke et væltet juletræ men et kradsetræ istedetfor, og
næste år er pynten stadig kattesikret - bare for en sikkerheds skyld!

Glædelig jul og godt nytår

Salem, Stoffer og Lisa

Fra : N/A

Dato : 29-12-00 13:49

Fra : EC.vte

Dato : 29-12-00 13:49

Hej,

Hos os fik juletræet lov at stå. Sille var total ligeglad - så nærmest
fornærmet ud "mærkelig ide med et træ i stuen". Pyrus måtte op og se
udsigten men faldt ned - han gled på en gren. Det gav åbenbart en kæmpe
forskrækkelse - han har ikke værdiget træet et blik siden. Nu er det fjernet
og Sille nyder at stuen ligner sig selv igen.!!!

Godt nytår til jer alle fra
Sille, Pyrus og Elin