"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrn9r1ria.1n05.harvest@freesbee.wheel.dk...
> > og er i disse dage er hastigheden på 128/128 i følge Ericsson's web page
> >
http://192.168.254.254/
> Det er dit ADSL modem's adresse.
OK, så ved jeg det.
> Hvad sagde kundeservice da du ringede til dem - det kunne være der
> var en nem løsning.
Nej jeg har ikke ringet til kundeservice.
Jeg afventer pt. svar på en skriftlig klage over selve installations
forløbet og ønsker ikke, at komplicere sagen yderligere på nuværende
tidspunkt.
En klage der blandt andet involvere supports håndtering af forløbet.
Jeg spørger mig lidt for her i gruppen inden jeg ringer til support
> Har du prøve at slukke dit modem, og tænde det igen ?
Ja, det har jeg.
Jeg har også prøvet at resette modemet, men uden effekt.
> Men hvis linien ikke er god nok til at holde 256 kbps, så er der
> jo ikke noget TDC kan gøre - udover at lukke linien fordi kobberet
> ikke er tilstrækkeligt godt til at opretholde den ønskede
> kvalitet.
>
Nej, det kan du måske have ret i, men jeg kommer fra et kundeforhold hos
Tele2 / Get2net på ISDN2 og blev lovet nogle ganske andre fordele hos TDC
mod at konvertere til et kundeforhold hos dem.
Nu sidder jeg med PSTN, ADSL½ ! og ufatteligt meget spildt tid på
kommunikation frem og tilbage mellem TDC og undertegnede.
Tanken om at skulle hele møllen igennem igen - tilbage - er næsten for
træls.
TDC målte i sin tid dæmpning på linien og garanterede 512/256 på ISDN og
1024/512 på PSTN.
Jeg valgte ISDN 256/128, da TDC skulle levere varen måtte jeg downgrade til
PSTN pga. for lidt båndbredde / stor dæmpning og nu må jeg så erfare, at
hastigheden er droppet til det halve af det jeg betaler for.
Mvh
Jens