newbie: indre klasser og static context
Fra : harleyDK

Dato : 25-09-01 21:02

Hej gruppe;

min lille stump kode fortæller mig at jeg ikke kan referere til en
WindowAdapter i min statiske main-context. Så ... hvad går der galt? I kan
nok se af eksemplet hvad koden skal.

Tak for svar,

Morten.

import javax.swing.*;
import java.awt.event.*;
import java.awt.*;

public class test extends JFrame
{
public static void main( String args[] )
{
test ny_opgave = new test();

test.addWindowListener( new WindowAdapter()
{
public void windowClosing( WindowEvent e )
{
System.exit( 0 );
}
}
);
}

}

Fra : Jackaos

Dato : 25-09-01 21:30

Hej Harley
-----------------
Koden skal se således ud, husk iøvrigt, at man som regel skriver klasser med
Stort (selvom det ikke er et krav).
Du skal køre metoderne på det instantierede objekt.

import javax.swing.*;
import java.awt.event.*;
import java.awt.*;

public class Tester extends JFrame
{
public static void main( String args[] )
{
Tester ny_opgave = new Tester();

ny_opgave.addWindowListener( new WindowAdapter()
{

Fra : HarleyDK

Dato : 26-09-01 10:24

Hej Jackaos,

> Du skal køre metoderne på det instantierede objekt.

Aarrrgh, selvfølgelig skal jeg det. Den havde jeg vist set mig blind på. Tak
for hjælpen.

Morten.