Bider negle/klør
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 21-12-00 23:07

Hej gruppe

Er det normalt at indekatte bider negle og stort set hver dag???
Neo er indekat og får selvfølgelig ikke slidt sine klør, ligesom udekatte
gør det. Synz dog det er enormt meget at han bider. Hvad kan jeg gøre for at
hjælpe ham? Han har klatrestativ med platform og et kradsetræ. Og så er der
jo fræs hen over trægulvene, hvad mangler han?

Joan

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-12-00 15:44

Hej Joan

Du skulle måske klippe hans kløer en gang imellem.

Men ellers er det ikke unormalt at katte "bider negle", de løsner det
yderste lag, som så falder af for at give plads for et yngre lag.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 23:35

Fra : Kate

Dato : 22-12-00 23:35

Det er egentligt ret sjovt at du stiller det spørgsmål for af mine tre
er det kun Oliwer jeg ser bide negle. Faktisk klipper han bagkløerne om
ikke hverdag så i hvert fald flere gange om ugen. Jeg ville også, som
Nina foreslår, klippe dem for ham, men det bliver med liv og helbred som
indsats, så han får lov at klare det selv. Jeg har klippet klør på Johan
nogle få gange, hvergang har været når han begynder at hænge fast i
tæpper og møbler. Det lader til at han godt ved at jeg gør det for at
hjælpe for bagefter virker han gladere. Sofies har jeg aldrig følt behov
for at klippe.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : N/A

Dato : 23-12-00 00:42

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-12-00 00:42

d. 22/12/00 23:35 skrev Kate på oliwer@herogder.tele.dk i artiklen
3A43D726.FB4CC421@herogder.tele.dk:

> [...]
> indsats, så han får lov at klare det selv. Jeg har klippet klør på Johan
> nogle få gange, hvergang har været når han begynder at hænge fast i

Her i huset er der arbejdsdeling... Manicure har de folk til (d.v.s. - mig -
jeg klipper neglene på forpoterne, netop også når de hænger fast i møbler,
kradsetræ osv. - ca. en gang om måneden.) Pedicure klarer de selv.. Ditte
bider negle på bagpoterne og gnaver så man kan høre det i rummet ved siden
af Donna slider sine bagkløer ved at suse op og ned ad døre, skabe,
kradsetræ......
Mange hilsner
Ann R

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 23-12-00 14:51

Neo bider dem også så det kan høres og på bagfutterne er de bidt, ret så
meget ned nogle af dem. Så der er ikke noget at klippe af sådan set.

Joan