bølge..
Fra : Gidde

Dato : 21-12-00 10:10

Hejsa
Jeg er kommet til at tænke på, hvad den her bølge, katten kan lave med
ryggen, egentlig betyder. I øjeblikket har jeg indtryk af, at Laban
bruger den for at fortælle mig, at han altså virkelig har behov for
noget "action". Han stiller sig foran mig og laver så hele 2-3 bølger,
hvorefter han spadserer hen til skuffen, hvor det legetøj han ikke må
lege med selv (snor med garnnøgle for enden fx) er. Men kan bølgen også

Mvh. Gitte

Fra : Grit Wessel

Dato : 21-12-00 17:09

> [...]
> hvorefter han spadserer hen til skuffen, hvor det legetøj han ikke må
> lege med selv (snor med garnnøgle for enden fx) er. Men kan bølgen også

Phizackerley (min hankastrat) "bølger" også. Han gør det, når jeg kæler med
ham (aer ham ned af ryggen). Jeg spurgte en af mine venner, og hun sagde at
det vist var nogen hankatte gjorde. Sådan nogen "det kan da godt være at jeg
nyder at du kæler med mig, men jeg ER altså hankat, og så er den slags under
min værdighed!", altså "Yddrrk, lad være med at røre mig, men bliv endelig
ved!"
Min hunkat gør det aldrig. Øv, det er derfor to katte ikke er nok, man har
ikke ordentligt sammenligningsgrundlag.

MVH Grit
--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://welcome.to/ginkgo/

Fra : Gidde

Dato : 21-12-00 17:22

Hej Grit
Det lyder sådan set som om din Phizackerley gør det samme som Laban. Det virker
også ofte som om Laban lige netop både gerne vil kæles og alligevel ikke helt
vil kæles (til tider esulterer det lige pludselig i, at man meget effektivt
sættes på plads af ham)
....jeg synes dog engang at have læst om bølgen og dens betydning, og der mener
jeg ikke at der var forskel på hun- og hankatte. Jeg kan bare ikke huske hvor
jeg læste om det og hvad der egentlig stod om fænomenet....Desmond Morris måske?

Mvh. Gitte