Dosering af salt til Artemia klækning
Fra : Silverflame

Dato : 25-09-01 18:45

Hej!
Hvordan doserer man salt til klækning af Artemia? Jeg har netop sat en
portion igang, men efter 5 dage er æggene stadig ikke klækket...
Jeg bruger metoden med ca. 1 cm vand i et fad uden iltning... Det har
fungeret fint før, men jeg kan altså ikke huske, hvor meget salt jeg puttede
i. Er der iøvrigt forskel på om man anvender alm. bord-salt eller
akvarie/hav-salt?

--
Venlig hilsen Mikael Knop

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 26-09-01 12:40

på min bøtte med æg står: 2-3 teskefulde salt til 1/2 liter vand

håber det kunne bruges

jeg anvender dog altid luft-stes m. pumpe i en 1½ flaske... og så er de
første klar efter 1½ døgn

thomas