Farve på border
Fra : Gitte Wange

Dato : 25-09-01 18:39

Hejsa

Det her er muligvis et dumt spørgmål men ... hvordan får man ens
border på et table til at være f.eks. sort ???

Jeg har prøvet med <TABLE ... BORDERCOLOR="#000000".. >
men så brokker W3's validator sig ...

Men hvordan hulen gør man så ??

Gitte

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-09-01 18:59

Gitte Wange skriver:

> [...]
> border på et table til at være f.eks. sort ???
>
> Jeg har prøvet med <TABLE ... BORDERCOLOR="#000000".. >

Ignorere W3's kværulanter!

Fra : Gitte Wange

Dato : 25-09-01 18:56

On Tue, 25 Sep 2001 19:59:15 +0200, Peter Ole Kvint <haabet@haabet.dk>
wrote:

>Gitte Wange skriver:

>Ignorere W3's kværulanter!

Det er næppe en option i dette tilfælde ... så bliver jeg nok RET så
upopulær eftersom jeg er igang med at optimere et website til en LUG
Nørder går op i den slags ting )

Desuden har jeg den holdning at hvis validatoren fortæller mig at
Table ikke har en attribut der hedder bordercolor så har den ikke den
attribut .. så må jeg finde på noget andet.

Gitte

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-09-01 19:26

Gitte Wange skriver:

> [...]
> Table ikke har en attribut der hedder bordercolor så har den ikke den
> attribut .. så må jeg finde på noget andet.

Noget andet kunne være to <TABLE BGCOLOR="#FFFFFF"><TR><TD><TABLE
BGCOLOR="#00000"

eller
<TABLE STYLE="border-color:#000000;">

Fra : Gitte Wange

Dato : 25-09-01 19:35

On Tue, 25 Sep 2001 20:26:12 +0200, Peter Ole Kvint <haabet@haabet.dk>
wrote:

>Gitte Wange skriver:

>Noget andet kunne være to <TABLE BGCOLOR="#FFFFFF"><TR><TD><TABLE
>BGCOLOR="#00000"
>
>eller
> <TABLE STYLE="border-color:#000000;">

Jeg har tænkt på den der med to tables i stedet for og det bliver
sikkert løsningen ..

Jeg er nu stødt på et andet problem med at få mine tables til at fylde
100% nedad ... men man må heller ikke have en height attribut på sit
table tag

Gitte

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 25-09-01 21:16

"Gitte Wange" <gitte@babytux.dk> skrev
> Jeg er nu stødt på et andet problem med at få mine tables til at fylde
> 100% nedad ... men man må heller ikke have en height attribut på sit
> table tag

Men man må til gengæld godt bruge et billede der er 100% højt. Du kan jo
også vælge at bruge div'er i stedet for. Så er du ude over problemet med
border på table. Borderen skal vel ret beset også helst laves på <td>
elementerne.

> Gitte

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : jopa

Dato : 25-09-01 18:55

"Gitte Wange" skrev bla.
> Jeg har prøvet med <TABLE ... BORDERCOLOR="#000000".. >
> men så brokker W3's validator sig ...

Så prøv at udskifte #000000 med black

Ved ikke om den validerer bedre sådan

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Gitte Wange

Dato : 25-09-01 18:59

On Tue, 25 Sep 2001 19:54:56 +0200, "jopa" <j@jp-web.dk> wrote:

>"Gitte Wange" skrev bla.
>
>Så prøv at udskifte #000000 med black
>
>Ved ikke om den validerer bedre sådan

Nej det er nok fuldstændig ligegyldigt hvad man giver den med som
farveværdi .. der findes ikke noget på table der hedder bordercolor

Men hvad gør man så ????

Gitte