Min kat er syg.....
Fra : pia larsen

Dato : 19-12-00 12:55

Hej alle

Juleglæden har lagt sig herhjemme. Jeg har fulgt rådet fra en anden tråd, og
ladet min kat Sille undersøge igen, fordi den har haft lidt problemer med
ryggen.
Det viser sig nu, at den lider af en sygdom, der hedder spondolose. Den er
uhelbredelig og er en slags brodannelse mellem ryghvirvlerne. Det giver
katten smerter, men dyrlægen mener, vi kan dulme de smerter med nogle
piller, som katten skal have resten af livet. Hun er kun to et halvt år, så
det er ret frygteligt, syns jeg.
Nu håber jeg pillerne virker, og at hun vil tage dem.( Hun HADER piller).
Dyrlægen sagde, at sygdommen kan udvikle sig, så vi bliver nødt til at
aflive hende, men hvis vi er heldige kan hun godt have nogle gode år endnu.
Jeg har lige fået beskeden, så det er ikke helt sevet ind endnu. Choket
kommer nok senere, og så vander jeg høns. Lige nu forstår jeg det ikke
rigtigt.

Er der nogen af jer, der kender sygdommen eller ved, hvor jeg kan finde
noget information? Jeg vil vide så meget som muligt - også for at være i
stand til at bedømme, hvornår jeg skal gribe ind og sige farvel. Hun skal i
hvert fald ikke lide et sekund mere end hun allerede har gjort.

Pia

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 19-12-00 17:51

Hej Pia

Stakkels Sille. Jeg har kigget mig lidt omkring, men jeg har e

Fra : Denise

Dato : 20-12-00 08:41

Hej Pia
Hvor gør det ondt for mig, det er simpelthen forfærdeligt når ens dyr er
syge.
Jeg går ud fra der ikke er tvivl om diagnosen.
Jeg har prøvet og lede lidt, det ser ud som det hedder spondylose og på
engelsk spondylosis, og mennesker kan åbenbart også have det.

Bortset fra mennesker, synes jeg kun de snakker om hunde.

Ålborg dyrehospital behandling med guldakupunktur, det er nok også hunde,
men du kan jo ringe og spørge
http://www.aad.dk/behand.html

Hvis man klikker på spondylose kommer denne om slidgigt, så jeg ved ikke om
den er rigtig.
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_slidgigt.html

Nogle der stiller spørgsmål og får svar, igen hunde

http://www.vetinfo.com/dspondy.html

Du kan sikkert finde mange flere, men det var hvad jeg lige fandt nu.

Mange tanker
Denise

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 20:38

Fra : Laura N. Kjær

Dato : 20-12-00 20:38

Hej Pia!!
I forbindelse med et projekt vi lavede i skolen (læser dyrlæge), var vi inde
på guldakupunktur som behandling for smerter i forbindelse med HD hos hunde.
De statiske resultater er gode, men desværre er det ikke videnskabeligt
bevist at det virker ( du ved dobbelt blindprøve o.s.v) hvorfor det ikke er
alle dyrlæger der anvender det, uddannelsen på området er mangelfuld/ ikke
eksisterende, men hvis det er Gregers du har snakket med mener jeg du er
godt hjulpet. Han har også med succes lagt guld ind i knæet på mennesker. I
din situation ville jeg også helt klart overveje guldakupunktur, som er et
relativt lille indgreb, guldet ligges ind med kanyler. Men du skal være klar
over at det jo ikke stopper spondylose udviklingen, men kun er
smertelindrende.
Held og lykke
Laura

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 19:04

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 19:04

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 19:04

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 19:04

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-12-00 19:04

Hvilket dilemma, og så her op til jul.

Umiddelbart ville jeg nok vælge Gregersen, hvis du ikke kan lave en aftale,
så din dyrlæge foretager indgrebet under Gregersens kyndige vejledning. Din
kat ville så være i ekspert hænder, og din dyrlæge ville lære noget.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

"pia larsen" <pia.larsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gregersen i Ålborg.
> Min dyrlæge er normalt meget, meget dygtig, og jeg har stor tillid til
ham.
> Han er af den rigtige slags, som holder af dyrene og af og til indretter
> prisen efter folks økonomi. " Folk skal hellere komme en gang for meget
end
> en gang for lidt, siger han. De skal ikke blive hjemme, fordi de ikke har
> råd. Det må vi jo finde ud af." Det kan jeg godt lide ham for.
> Sprøgsmålet er jo så bare, om jeg tør betro ham min Sille i den her sag?
Jeg

Fra : Kate

Dato : 22-12-00 21:48

[klipper]
> Jeg har bare sådan en skavank, som gør at jeg altid lige skal høre en
> "second opinion". Jeg skulle jo nødig gøre mere skade end gavn....

Hej Pia,

Det må jeg sige er en god "skavank" nogle gange har jeg fortrudt at jeg
ikke fik den "second opinion" senest for 3-4 år siden da jeg fik aflivet
en kanin, som jeg faktisk idag, men den viden jeg nu har tror måske
alligevel kunne være blevet hjulpet af den rette dyrlæge. Bagklogskab er
desværre den nemmerste klogskab der findes.
Jeg håber bestemt Sille kan blive hjulpet og få den godt igen. Jeg
krydser fingre.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk