HJÆLP ANG ADSL
Fra : darth_vader

Dato : 25-09-01 17:24

er der ikke et klogt hoved der kan hjælpe
vi har endelig fået ADSL fra tdc herhjemme - nu sker der følgende: jeg er på
nettet - kører fint
jeg slukker og går i seng
når pcen tændes næste dag - kan jeg ikke komme på nettet - FØR netkort har
været slettet og geninstalleret???
vi bruger en switch fra tdc - konen kan slet ikke komme på - netkort er med
realtech chip (8139A) og seneste driver er hentet hjem - ligeså er via 4_1
oxo installeret
ligelidt har det hjulpet
sp - skal pc være tændt et par min førend den får en ipadresse??
jeg har oxo prøver helt og afinstallere alle winsock filer via regedit.....
hvem kan hjælpe os - evt en der kan ringe mig op - betaling kan da foregå
HVIS det konstateres at det virker........
mvh
darth_vader

Fra : Nils

Dato : 26-09-01 08:08

0On Tue, 25 Sep 2001 18:24:17 +0200, "darth_vader" <hbb@adslhome.dk>
wrote:

--klip--
>sp - skal pc være tændt et par min førend den får en ipadresse??
--klip--

nope...

Nils
-- Usenet-etikette --
-- http://usenet.dk/netikette/ --

Fra : Henrik Rostgaard

Dato : 26-09-01 08:57

"darth_vader" <hbb@adslhome.dk> wrote in message
> [...]

> hvem kan hjælpe os - evt en der kan ringe mig op - betaling kan da foregå
> HVIS det konstateres at det virker........

Vi er et par stykker som anvender TDC BB,
og som af og til har problemer med at få tildelt en IP (via DHCP).

Work around er at kalde ipconfig (er hurtigere end at
afinstallere/reinstallere mv.)

i win 98: ipconfig /renew_all
2k: ipconfig /release
+ ipconfig /renew

kaldes fra en cmd box.

Henrik.

Fra : Peter Lindenhann

Dato : 01-10-01 21:16

dit problem er dit netværkskort (Realtech) og dit chipset (Via) har
problemer med at leve sammen. din løsning er at skifte dit netværkskort til
et andet mærke end
Realtech .prøv at låne dig frem til et andet netværkskort . håber at dette
kan hjælpe

peterl1