Kondom?
Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 25-09-01 14:40

Hej

Min kæreste og jeg har besluttet os for at begynde at bruge kondom, fordi
hun ikke har det godt med hverken p-piller eller minipiller.

Jeg vil derfor gerne høre, hvilke mærker I synes er gode?

Mange hilsener
Peter

Fra : chokmah

Dato : 25-09-01 15:02

"Peter Løhde Svarre" skrev d. 25-09-01 14:40 dette indlæg :
> [...]
> hun ikke har det godt med hverken p-piller eller minipiller.
>
> Jeg vil derfor gerne høre, hvilke mærker I synes er gode?

puhhh ikke rigtigt nogen.... men jeg har sympati for tanken når hun
føler sig dårlig ved brug af dem ...at i ¨så skifter til anden
prævension .... jeg tror man skal vende sig til at bruge dem eller evt
skifte til anal sex
MvH
Bo

http://www.kandu.dk/

Fra : Jackaos

Dato : 25-09-01 17:30

Til Peter

Der findes faktisk mange forskellige -
Bivirkningerne er ligeledes forskellige.
Det ville da være synd, sådan at vende tilbage til kondomer, så hellere
nogle andre piller, spørg lægen.

Fra : John Sahl

Dato : 25-09-01 18:06

"Jackaos" <name@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes faktisk mange forskellige -
> Bivirkningerne er ligeledes forskellige.
> Det ville da være synd, sådan at vende tilbage til kondomer, så hellere
> nogle andre piller, spørg lægen.

Det lader da ellers til at de allerede har prøvet flere forskellige piller
og
det er altså ikke alle kvinder der reagerer lige positivt på p-piller.

Jeg ved da af erfaring at nogen kondommærker i hvert fald strammer lige
rigeligt til jeg synes de er sjove, men jeg kan godt nok ikke lige huske
hvilke
det var ;-( Sabinaaaaaaa, hjælp?

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-09-01 18:03

"John Sahl" <webmaster@mandezonen.dk> wrote in message
> "Jackaos" <name@mailme.dk> skrev i en meddelelse

jeg har selv lige skiftet p-piller af samme årsag..... jeg har fået nogle
der hedder yasmin og er i gang med anden måned nu.... tilsyneladende er
bivirkningenre minimale for mig i hvertfald..... og bliver det ved på denne
måde er det jo bare skønt...

> Det lader da ellers til at de allerede har prøvet flere forskellige piller
> og
> det er altså ikke alle kvinder der reagerer lige positivt på p-piller.

nope

> Jeg ved da af erfaring at nogen kondommærker i hvert fald strammer lige
> rigeligt til jeg synes de er sjove, men jeg kan godt nok ikke lige huske
> hvilke
> det var ;-( Sabinaaaaaaa, hjælp?

jeg tror faktisk så vidt jeg husker at de eneste du har kunnet "passe" har
været plan...... alle de andre har været for stramme*G* ( ikke at jeg klager
altså*G*)
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-09-01 20:19

John Sahl skrev i meddelelsen ...
> [...]
>og
>det er altså ikke alle kvinder der reagerer lige positivt på p-piller.

Så kan manden ( Peter Svarre ) bare få p-piller. Jeg hørte engang der var
blevet lavet p-piller til mænd, men det har vist ikke slået helt igennem?

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Tomas O.

Dato : 25-09-01 18:57

hej Peter Løhde Svarre din &%¤/&%¤ du skrev:

> [...]
> eller minipiller.
>
> Jeg vil derfor gerne høre, hvilke mærker I synes er gode?

Jeg bruger oftest Chosan. En rød pakke kan købes på de fleste
tankstationer. Dem fra apoteket synes jeg altid har været
irriterende.

--
Hilsen Tomas O.
Her er der plads til at skrive en masse lort, som ingen

Fra : Straydog

Dato : 08-10-01 22:34

Tomas O. skrev i meddelelsen ...

>Jeg bruger oftest Chosan.

Samme! Ikke at kondomer er fede, men jeg finder også Chosan mindst ufede. De
er i modsætning til de fleste andre tålelige og... ja de er faktisk ok.

Straydog

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 26-09-01 12:52

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Min kæreste og jeg har besluttet os for at begynde at bruge kondom, fordi
> hun ikke har det godt med hverken p-piller eller minipiller.

Hvorfor ikke spiral i stedet for?? Så sparer I samtidig en masse penge...

En spiral koster ca. 250,- og holder i ca. 7 år.. For 250,- kan man ikke
engang få p-piller i ½ år..*GG*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-09-01 12:56

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> wrote in message

> Hvorfor ikke spiral i stedet for?? Så sparer I samtidig en masse penge...

spiral er somregel forbeholdt kvinder der har født..... idet at det kan være
for snævert i livmoderehalsen på en kvinde der ikke har født til at de kan
føre den op.....

> En spiral koster ca. 250,- og holder i ca. 7 år.. For 250,- kan man ikke
> engang få p-piller i ½ år..*GG*

tja.... det er ikke lige de oplysninger jeg har.... min kostede for 7 år
siden ca 500 kr... og den holdt i 2 mdr fordi jeg fik så voldsomme
blødninger af den så den simpelthen gled ud igen....
og jo.. for 250 kan man faktisk godt få p-piller i et halvt år*G* mine gamle
p-piller kostede 114 kr for 3 mdrs forbrug......

der er naturligvis andre spiraler end den jeg fik.... men i dag tror jeg
ikke de kun koster 250 kr... og slet ikke hvis det skal være en der ikke
giver gener i den forstand......

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 26-09-01 19:14

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
være
> for snævert i livmoderehalsen på en kvinde der ikke har født til at de kan

Jeg kender/har kendt 6 piger med spiral.. Lige præcis 3 af dem havde født,
så det kan man ikek altid sige..

> [...]
gamle
> p-piller kostede 114 kr for 3 mdrs forbrug......

Nu har jeg kun snakket pris med 2 af dem, men de sagde begge ca. 250 for
deres spiral.. Måske der kommer an på mærke??

P-piller, har jeg jo ikke den store werfaring med, men mens jeg var sammen
med min x, var hun på 3 forskellige mærker, og de kostede alle ca. 45 kroner
pakken = 270 pr. halve år.. *S*

> der er naturligvis andre spiraler end den jeg fik.... men i dag tror jeg
> ikke de kun koster 250 kr... og slet ikke hvis det skal være en der ikke
> giver gener i den forstand......

Uanset hvad... En spiral REGNER man med (der er selvfølgelig tilfælde som
dig, hvor den glider ud osv) varer omkring 7 år (ifølge de piger jeg
kender/har kendt med spiral), så om den koster 250 eller 500, så er det
stadig (hvis den holder sin værnepligt ud) betydelig billigere end både
kondomer og p-piller..

/Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-09-01 20:00

> Jeg kender/har kendt 6 piger med spiral.. Lige præcis 3 af dem havde født,
> så det kan man ikek altid sige..

nej men ved du om de resterende tre evt har fået en abort?? eller havde
andre omstændigheder der gjorde dem kandidater??
de fleste læger nægter nemlig at give kvinder der ikke har født en spiral
fordi "quote" En spiral er ikke så godt egnet til kvinder, der ikke
tidligere har født, da de ofte får hyppige ve-agtige underlivssmerter. Hos
nogle giver det dog ingen problemer. "end qoute"

> Nu har jeg kun snakket pris med 2 af dem, men de sagde begge ca. 250 for
> deres spiral.. Måske der kommer an på mærke??

det gør det da absolut.....

> P-piller, har jeg jo ikke den store werfaring med, men mens jeg var sammen
> med min x, var hun på 3 forskellige mærker, og de kostede alle ca. 45
kroner
> pakken = 270 pr. halve år.. *S*

det kommer jo også an på mærket.. som med alt andet medicin... der er
utrolig mange nærmest "ens" produkter på markedet der har forskelig
prisklasser... det er et spørgsmål om konkurrence....

> [...]
> kender/har kendt med spiral), så om den koster 250 eller 500, så er det
> stadig (hvis den holder sin værnepligt ud) betydelig billigere end både

ja.. man regner med den... men så glider den halvvejs ud og stikker kæresten
så han ikke kan gennemføre et samleje*G*
efter to måneder føler man det er spildte penge.... og så er man tilbage på
pillen... som man også stoler på... og som faktisk er en anelse mere sikker
end spiralen... man kunne også lægge det over på manden.... for kommer alt
til alt er det eneste mere sikre end p-pillen at manden bliver
sterriliseret.... jeg smider lige linket igen :
http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/praevention_hvilken.htm
og sidstnævnte er ihvertfald det allerbilligste og mindst invasive for
kvinden....

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 27-09-01 22:07

In <NIps7.250$Ay.9136@news010.worldonline.dk>, Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> utrolig mange nærmest "ens" produkter på markedet der har forskelig
> prisklasser... det er et spørgsmål om konkurrence....

   Og netop jasmin som er en helt ny type pille på markedet koster .... var
det 234,- sidst jeg købte? Men Jasmin bygger på en anden hormonstamme end
andre p-piller og er faktisk en pille man anbefaler til "dårligt
regulerede kvinder" - alså kvinder der har vrøvl med blødningsmønstret.

> [...]
> http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/praevention_hvilken.htm og
> sidstnævnte er ihvertfald det allerbilligste og mindst invasive for

   Man kan gøre så meget Men det afhænger helt af hvem man er og hvad
man har det bedst med

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-09-01 20:15

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> andre p-piller og er faktisk en pille man anbefaler til "dårligt
> regulerede kvinder" - alså kvinder der har vrøvl med blødningsmønstret.

personligt fik jeg yasmin fordi jeg havde mange problemer med pms og
lignende ved mine gamle p-piller ( minulet) som der også har været skrevet
om her i gruppen....
indtil nu har jeg haft positive oplevelser af pillerne... min pms er
_væsentlig_ reduceret og min menses også... i det hele taget lader det til
at gå rigtig fint...
jeg undrer mig lidt.. var det også yasmin du får?? jeg har nemlig lige købt
en pakke til 3 mdr og den kostede 208 kr... kan der virkelig være forskel på
prisen afhængig af hvor i landet det er købt??

> Man kan gøre så meget Men det afhænger helt af hvem man er og hvad
> man har det bedst med

helt klart

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 28-09-01 17:55

In <pZKs7.608$Ay.79966@news010.worldonline.dk>, Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> købt en pakke til 3 mdr og den kostede 208 kr... kan der virkelig være
> forskel på prisen afhængig af hvor i landet det er købt??

   Det er os Yasmin (Sikke jeg staver godt jeg får. For at få sat skik
på mit blødningsmønster - og ja, der kan være forskel i prisen... Det kan
det osse være fra gang til gang jo!

Fra : Sott

Dato : 26-09-01 15:55

Hej *fyr*

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En spiral koster ca. 250,- og holder i ca. 7 år.. For 250,- kan man ikke
> engang få p-piller i ½ år..*GG*

Langt de fleste spiraler jeg har hørt om holder "kun" i 5 år.

Den jeg har har, som kostede 1120,- for 2½ år siden, holder
også kun i 5 år - til gengæld afgiver den hormoner lokalt, og
skulle derfor være mere sikker.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Lily

Dato : 26-09-01 16:08

Sott <sott@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bb1ece8$0$80808$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Den jeg har har, som kostede 1120,- for 2½ år siden, holder
> også kun i 5 år - til gengæld afgiver den hormoner lokalt, og

Man kan sagtens få spiraler til 250,-
Den jeg har kostede 220 og har indtil nu holdt 3 år, og jeg har aldrig haft
problemer med den. Tværtimod er det sønt ikke at skulle tænke på at huske
pillerne eller kondomet.

Hilsen Tina

Fra : Sott

Dato : 26-09-01 18:10

Hej Tina :0)

"Lily" <lily@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
haft
> problemer med den. Tværtimod er det sønt ikke at skulle tænke på at huske

Det ved jeg godt, den sidste spiral jeg havde var en sådan.
Den "holdt" i ca. 2½ år og så blev jeg gravid - derfor har jeg
i dag 3 børn og ikke 2.

Det er også derfor, at jeg har sådan en "dyr" én - der også
afgiver hormoner samtidig. Jeg har været gravid 6 gange, jeg
ønsker ikke uforvarende at blive det igen....

Søs

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 26-09-01 19:16

"Lily" <lily@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
haft
> problemer med den. Tværtimod er det sønt ikke at skulle tænke på at huske

Det var da rart at høre at jeg ikke kom med en helt tosset påstand.. *LOL*

/Henning

Fra : chokmah

Dato : 26-09-01 19:13

"Sott" skrev d. 26-09-01 15:55 dette indlæg :

Hi Søs :)

> Den jeg har har, som kostede 1120,- for 2½ år siden, holder
> også kun i 5 år - til gengæld afgiver den hormoner lokalt, og
> skulle derfor være mere sikker.

spraler er lige sikker som p piller - de er kside goe til at lave dem i
dag !
men af en eller anden grund gir man dem ikke til kvinder som ikke har
født ?
MvH
Bo

http://www.kandu.dk/

Fra : Sott

Dato : 26-09-01 19:38

Hej Bo :0)

"chokmah" <chokmah.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> spraler er lige sikker som p piller - de er kside goe til at lave dem i
> dag !

Ja, men hverken p-piller eller spiralen er 100 % sikre.
Det ved jeg alt om *S*

> men af en eller anden grund gir man dem ikke til kvinder som ikke har
> født ?

Det er ikke helt rigtigt - jeg fik min første spiral som 15 årig.
Men det er rigtigt, at for nogle kvinder er det ikke en god
løsning - f.eks. pga. de ting Sabina nævner.
Men for mig er det en virkelig god løsning, jeg er glad for at
have spiral :0)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : chokmah

Dato : 27-09-01 18:22

"Sott" skrev d. 26-09-01 19:38 dette indlæg :
Hej Søs :0)

> Ja, men hverken p-piller eller spiralen er 100 % sikre.
> Det ved jeg alt om *S*

ja ok nu er du sgu nok også frugtbar over genemsnittet
nej der er ikke noget der er 100 % - men hvis man vil køre med tunge
lige i munden så må man vælge det ene eller andet - også bruge Gummi op
til ægløsning så tror jeg sgu tilgendgæld også man er ved ta være MEGET
tæt på at være sikker

> Det er ikke helt rigtigt - jeg fik min første spiral som 15 årig.
> Men det er rigtigt, at for nogle kvinder er det ikke en god
> løsning -

Hmm ja ...jeg er ikke sikker - men min faders nu værende hustru ( igenem
25 år
hun fik den i 70 erne - det kostede hende stort set hele livmoderene -
men de er ret goe til at lave dem i dag !"
MvH
Bo

http://www.kandu.dk/

Fra : Sott

Dato : 27-09-01 18:23

Hej Bo :0)

> ja ok nu er du sgu nok også frugtbar over genemsnittet

Ja, det kan godt være, jeg kunne ønske mig en smukkere
krop, men den virker fandme til UG med kryds og slange *G*

> [...]
> lige i munden så må man vælge det ene eller andet - også bruge Gummi op
> til ægløsning så tror jeg sgu tilgendgæld også man er ved ta være MEGET

Læs andet steds i dss - jeg _hader_ kondomer.

> [...]
> hun fik den i 70 erne - det kostede hende stort set hele livmoderene -
> men de er ret goe til at lave dem i dag !"

De er nok blevet væsentlig bedre end dengang.
Det samme gør sig gældende med p-piller.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 27-09-01 21:27

On Thu, 27 Sep 2001 19:22:33 +0200, "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote:

>Hej Bo :0)
>
>"chokmah" <chokmah.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, det kan godt være, jeg kunne ønske mig en smukkere
>krop, men den virker fandme til UG med kryds og slange *G*

det må man sige at den gør - vi skal sgu bare ha lært dig at tobaks
ryge søs så kommere retsen af sige selv

>Læs andet steds i dss - jeg _hader_ kondomer.

ja jeg har nu arldirg hørt om nogen der blev desideret tændt af dem
.... jeg sider og kommer i tvl om jeg nogensinde har opnåed orgasme i
sligt ?

>De er nok blevet væsentlig bedre end dengang.
>Det samme gør sig gældende med p-piller.

ja marked er der jo for dem - men den var sgu led fordi fostere satte
sig kan det passe sig uden på livmoder halsen ? hun var sgu ved at dø
!

>Tusinde hilsner

retur fra
2450 SV
Bo :)

Fra : Sott

Dato : 28-09-01 10:28

Hej søde Bo :0)

"Chokmah @lias R@bi@s the dog*" <stigmata_2o1o@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:em27rt4tl1jofs0p7gur5tl2vcj8cn23r3@4ax.com...

> det må man sige at den gør - vi skal sgu bare ha lært dig at tobaks
> ryge søs så kommere retsen af sige selv

Uf - nej da, det går slet ikke. Puhabvadr... *G*

> ja jeg har nu arldirg hørt om nogen der blev desideret tændt af dem
> ... jeg sider og kommer i tvl om jeg nogensinde har opnåed orgasme i
> sligt ?

Jeg kan i hvert fald med sikkerhed sige, at jeg aldrig har nydt
at slikke pik på en fyr iført sådanne

> ja marked er der jo for dem - men den var sgu led fordi fostere satte
> sig kan det passe sig uden på livmoder halsen ? hun var sgu ved at dø
> !

Ja, det kan godt passe. Det er faktisk livsfarligt, når det sker.
Æggelederen kan springe uden varsel, og man kan snildt være
forblødt inden man når til hospitalet.

Kendte en 18 årig, for hvem netop det skete - hendes mor så
hjælpeløst til, mens hun døde af indre blødninger, inden ambulancen
nåede frem... noget rigtigt lort...

Tusinde hilsner til dig fra mig igen, igen
Søs

Fra : Deer Wolf

Dato : 01-10-01 21:28

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:em27rt4tl1jofs0p7gur5tl2vcj8cn23r3@4ax.com...

> Ja, det kan godt passe. Det er faktisk livsfarligt, når det sker.

hvis æggelederen er i fare for at springe, er det fordi fostret har sat sig
fast i æggelederen, og ikke fordi det sidder udenpå livmoderen.

Deer

Fra : Sott

Dato : 01-10-01 21:25

"Deer Wolf" <deer_wolf@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
sig
> fast i æggelederen, og ikke fordi det sidder udenpå livmoderen.

Du har ret.

My mistake, jeg læste ikke ordentlig hvad der stod - læste
det bare som _udenfor_ livmoderen.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-09-01 19:45

"chokmah" <chokmah.news@kandu.dk> wrote in message
> "Sott" skrev d. 26-09-01 15:55 dette indlæg :

> spraler er lige sikker som p piller - de er kside goe til at lave dem i
> dag !

nej det er faktisk ikke rigtigt.... spiraler er faktisk lige en anelse mere
usikre.....
tjek her : http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/praevention_hvilken.htm

> men af en eller anden grund gir man dem ikke til kvinder som ikke har
> født ?

det kan du læse mere om her hvorfor
http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/spiral.htm

Fra : Sott

Dato : 26-09-01 20:02

Hej Sabina :0)

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> nej det er faktisk ikke rigtigt.... spiraler er faktisk lige en anelse
> [...]

Ja det er så rigtigt, men skulle ikke gøre sig gældende med
Levonova... jeg glemmer jo lige, at den også har hormoner :0)

> det kan du læse mere om her hvorfor
> http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/spiral.htm

Man gi'r dem nu til kvinder, som ikke har født - de fremhæves
bare som bedst egnede til kvinder, der har født.

Desuden er:
"Hvis man bliver uønsket gravid med en spiral fortages en provokeret
abort med fjernelse af spiralen."
ikke helt korrekt.... man opnår altså ikke nødvendigvis en provokeret
abort, ved at fjerne spiralen (jeg forstår det måske ikke korrekt)..

Jeg fik faktisk fjernet spiralen, da jeg var gravid med min yngste,
og lægen regnede med at jeg ville abortere - men sådan skulle det nu
ikke være *G*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-09-01 20:05

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message
> Hej Sabina :0)

hej søde søs

> Ja det er så rigtigt, men skulle ikke gøre sig gældende med
> Levonova... jeg glemmer jo lige, at den også har hormoner :0)

det spiller naturligvis også en rolle... denne statistik er jo generel og
ikke for enkelte mærker...

> Man gi'r dem nu til kvinder, som ikke har født - de fremhæves
> bare som bedst egnede til kvinder, der har født.

i know... jeg fik nej til at få en spiral da jeg var 18..... fordi jeg ikke
havde født.....

> [...]
> ikke helt korrekt.... man opnår altså ikke nødvendigvis en provokeret
> abort, ved at fjerne spiralen (jeg forstår det måske ikke korrekt)..

jeg ville forstå den som du men hvis man læser med småt så : Oplysningerne
må på ingen måde tages som erstatning for kompetent professionel rådgivning
eller behandling af uddannet og godkendt læge...

> Jeg fik faktisk fjernet spiralen, da jeg var gravid med min yngste,
> og lægen regnede med at jeg ville abortere - men sådan skulle det nu
> ikke være *G*

og det er du vel glad for i dag)

Fra : Sott

Dato : 27-09-01 17:47

Hej selv-søde Sabina :0)

> i know... jeg fik nej til at få en spiral da jeg var 18..... fordi jeg
ikke
> havde født.....

Der er vist forskel på læger, eller forskel på underliv *G*
Jeg fik jo som sagt spiral som 15 årig :0)

> [...]
rådgivning
> eller behandling af uddannet og godkendt læge...

Jeg ville bare fastslå, at man altså ikke skal regne med at man
aborterer, hvis "bare" man får fjernet spiralen - det er ikke altid
nok (hvis det ellers er det der er hensigten).

> og det er du vel glad for i dag)

Jepper *G*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-09-01 17:51

> Hej selv-søde Sabina :0)

*fniz*

> Der er vist forskel på læger, eller forskel på underliv *G*
> Jeg fik jo som sagt spiral som 15 årig :0)

jeg tror det er lidt af begge dele

> Jeg ville bare fastslå, at man altså ikke skal regne med at man
> aborterer, hvis "bare" man får fjernet spiralen - det er ikke altid
> nok (hvis det ellers er det der er hensigten).

i should hope not..... er det ikke standart at man i dag får en udskrabning
når man har fået en abort?? det var ikke for at modsige dig.... egentlig var
det for at understrege at man ike helt og holdet kan stole på hvad de
skriver der*G*

> Jepper *G*

skøøønt jeg glæder mig til at møde alle dine unger en dag*G*

Fra : Sott

Dato : 27-09-01 17:57

Hejsa Sabina :0)

> [...]
var
> det for at understrege at man ike helt og holdet kan stole på hvad de

Ikke hvis man får/vælger en medicinsk abort.
F.eks. den "nye" abort-pille.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-09-01 18:29

> Hejsa Sabina :0)
> udskrabning
> var
>
> Ikke hvis man får/vælger en medicinsk abort.
> F.eks. den "nye" abort-pille.

nej det er muligt... men snakkede vi ikke om i tilfælde af at de fjerner
spiral??

og med hensyn til den medicinske abort giver jeg ike meget for den.... den
er ganske vist mere skånsom følelsesmæssigt... men den kan sagtens glippe...
og hvem har så problemet?? hvormange kan klare at skulle gennem samme
procedyre to gange?

jeg har en veninde der blev gravid ved et uheld ( for 4 gang, trods
p-piller) hendes nyrer kunne ikke tåle en omgang mere så hun valgte i samråd
med sin læge den medicinske abort og derefter skulle hun så
sterriliseres.... hun fik aborten og den så ud tila t fungere efter
planen..... men da hun så skal ind og sterriliseres viser det sig at
fosteret lever i bedste velgående og de fjerner det samtidig med at hun
bliver sterriliseret....
talk about rude awakening...
heldigvis har hun i forvejen to dejlige piger

men derudover er der jo også de gammelkendte fortrydelsespiller....

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 26-09-01 19:15

> Hej *fyr*

Hmmmmmmmmmmmm

> [...]
>
> Den jeg har har, som kostede 1120,- for 2½ år siden, holder
> også kun i 5 år - til gengæld afgiver den hormoner lokalt, og

Det er jo så nok også grunden til at den er dyerere, men det lyder som mig
som om at Peters kæreste ikke vil bruge piller pga. hormornerne, så den duer
vist ikke. .

/Henning

Fra : Sott

Dato : 26-09-01 19:37

Hej *fyr* :0)

> [...]
mig
> som om at Peters kæreste ikke vil bruge piller pga. hormornerne, så den

Jeg var heller ikke glad for p-piller pga. hormonerne.
1. de tog min sexlyst (hvilket er ufatteligt, for der er godt nok
noget at tage af.
2. de gjorde mig mere aggressiv, end jeg normalt er (hvilket
er ufatteligt - for jeg kan være ret så aggressiv *G*)

Men når der er tale om så lidt hormon, og det kun virker
lokalt i skeden, så bliver jeg ikke påvirket af det :0)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 26-09-01 21:00

> [...]
> 2. de gjorde mig mere aggressiv, end jeg normalt er (hvilket
> er ufatteligt - for jeg kan være ret så aggressiv *G*)

Både min x og nuværende kone, fik depressioner af P-piller
men det var først da de holdt pause med pillerne, vi opdagede
den bivirkning :-/

MVH
Henning

Fra : Straydog

Dato : 08-10-01 22:43

*DrømmeFyren* skrev i meddelelsen <9osfo0$dt3$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
>En spiral koster ca. 250,- og holder i ca. 7 år.. For 250,- kan man ikke

Er der ikke noget med en eller anden hormonting man kan få sat ind under
huden som holder et rimeligt stykke tid.
Man kan også bare tage de aborter der kommer (jeg mente det ikke)-

Stray

Fra : Sott

Dato : 26-09-01 20:05

Hej Peter :0)

> [...]
> hun ikke har det godt med hverken p-piller eller minipiller.
>
> Jeg vil derfor gerne høre, hvilke mærker I synes er gode?

Ingen. Jeg kan ikke fordrage kondomer, synes de er vildt
irriterende.... de smager grimt, de får pikken til at smage
grimt, de betyder at man lige må stoppe op - for at tage dem
på, de springer for et godt ord hvis man er lidt vild (efter min
erfaring), de lugter endda grimt.... avddrhhhh jeg hader kon-
domer *G*

Tusinde hilsner
Søs