Trådalger.
Fra : Sofie

Dato : 25-09-01 14:10

Hej alle.
Jeg er begyndt at få en del trådalger og en smule penselalger.
Jeg har så fået at vide at CO2 skulle være godt mod de to former for alger.
Er det rigtigt?
Jeg har også fået at vide at Ægte Siamesisk Flyvende Ræv skulle være den
eneste der spiser penselalger.
Er det også rigtigt?
Hvis det er, kan nogen oplyse mig om dens videnskabelige navn?

Tusind tak.
Sofie

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 25-09-01 16:29

Hej Sofie.
Flying fox skulle være ret god til det der med penselalgerne, mine har i
hvert fald stort set gjort kål på det jeg havde. Nu er det kun ved en
sjælden andledning at jeg er nød til at gå i gang med saksen, og derfor har
jeg nu også fået et drømme akvarium, med tanke på plantevækst. (at jeg så
skulle ønske at jeg havde et akvarium som var over dobbelt så stort, det er
en anden sag )
Du kan finde meget om Flying fox, ved at søge på ordkombinationen. Jeg er
ikke lige helt sikker på det latinske navnet, men det skulle være mulig at
finde fram til det ved at søge på det navnet vi bruger mest.
Min erfaring med fisken, er at de er ok overfor de andre fisk i tanken (også
dem med slørhaler) men de kan have en lille rivalisering sig i mellem. Men
ind til nu har det gået fint i mit akvarie.
Held og lykke med at finde info, for dette er sjove fisk, og som lever op
til sit navn.
Hilsen Ditte