CSS - hover på besøgte links
Fra : Kick

Dato : 25-09-01 13:23

Hey!

Jeg har lavet en hover effekt på mine links, men hvis brugeren har besøgt
linket skifter dette status til visited link... dvs. at hover ikke længere
virker på disse.

Kan jeg fikse dette, altså skal hover også virke på visited links!

/Kick

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-09-01 13:35

Du skal liste dem i den rigtige rækkefølge.
a:link
a:active
a:visited
a:hover

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-09-01 14:39

Tue, 25 Sep 2001 14:35:09 +0200, skrev Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org>:

>a:link
>a:active
>a:visited
>a:hover

Har ellers altid læst, at det skulle være link - visited - hover
- active og at det skulle være specielt vigtigt at active er til
sidst?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : J.C. Voss

Dato : 25-09-01 18:22

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Har ellers altid læst, at det skulle være link - visited - hover
> - active og at det skulle være specielt vigtigt at active er til
> sidst?

Det er også sådan det hænger sammen, i hvertfald i følge w3, der
alligevel må have lidt styr på lortet.

<quote>
A:link { color: red } /* unvisited links */
A:visited { color: blue } /* visited links */
A:hover { color: yellow } /* user hovers */
A:active { color: lime } /* active links */

Note that the A:hover must be placed after the A:link and A:visited
rules, since otherwise the cascading rules will hide the 'color'
property of the A:hover rule. Similarly, because A:active is placed
after A:hover, the active color (lime) will apply when the user both
activates and hovers over the A element. </quote>
Kilde:
<http://www.w3.org/TR/1998/REC-CSS2-19980512/selector.html#link-pseudo-c
lasses>

--
//Jonas @ 11°, 56° | Hellere styr på lortet - |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | end lort på styret... |

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-09-01 20:19

Absolut, jeg kom til at rode lidt rundt i dem.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-09-01 19:29

Kick skriver:

> [...]
> virker på disse.
>
> Kan jeg fikse dette, altså skal hover også virke på visited links!

det virker på denne side:
http://www.haabet.dk/users/folkeskolen/index.html