W2K / PPP problem med nedsat download hast~
Fra : Lars Jakobsen

Dato : 25-09-01 09:57

Nogle vil måske mene at nedenstående er O/T, men jeg tror selv på at det er
et netværks/ protokol opsætningsproblem. - Newbie...

Scenario: En w2k (stand alone) pc, med internetforbindelse via ISDN (Eicon
Diva T/A), som kører 64K-PPP. Da w2k blev installeret kørte forbindelse
fint, download hastighed ca.7,5Kb/S. Målt programmet DUmeter.

Problem: Nu er hastighed ca.2,5 Kb/S ved download af filer (uanset om det er
via http eller ftp).

Observation: Hvis jeg parallelt med download af fil browser på internet vha.
MSIE 5.5, så stiger hastighed, til omkring 7,5Kb/S. Såvidt jeg kan se er
dette uanset om sw kompression er slået til. Hw (modem) kompression er slået
fra altid. Problem er det samme uanset ISP.

Er der en eller flere der har et godt bud, vil jeg blive rigtig glad for
det, da problemet irriterer mig meget...

Mvh Lars Jakobsen