Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS1D
Fra : Natur Fotografen

Dato : 25-09-01 08:58

Så er der nyt om det nye/kommende Canon EOS 1D, med større CCD end tidligere
set i digitale SLR kameraer.

Læs mere på
http://www.canon.co.jp/Imaging/EOS1D/1D-e.html

Lars

--
Posted from [202.156.0.6]

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-09-01 18:53

"Natur Fotografen" <naturfoto@hotmail.com> wrote in message news:995746207e3bc64ef67051cec394c630.17317@mygate.mailgate.org...
> Så er der nyt om det nye/kommende Canon EOS 1D, med større CCD end tidligere
> set i digitale SLR kameraer.
>
> Læs mere på
> http://www.canon.co.jp/Imaging/EOS1D/1D-e.html

Hvem der bare var millionær!
Vides der noget om hvad et sådant dyr kommer til at koste?

mvh
Jan

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-09-01 19:21

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> wrote in

> Hvem der bare var millionær!
> Vides der noget om hvad et sådant dyr kommer til at koste?

Omkring $5000 i USA har jeg læst et sted..

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 26-09-01 19:11

Jan Boegh <jan@boegh.X_net> wrote:

> Hvem der bare var millionær!
> Vides der noget om hvad et sådant dyr kommer til at koste?

Hos Photo AV engros er prisen 49.500,- ex moms.

Thomas

Fra : Thomas Krakau

Dato : 02-10-01 23:44

Hej -
Så skal det måske lige siges at kameraet først kommer til Danmark i slutningen
af
November eller starten af December.
og jo- det er sgu et lækkert kamera, jeg bruger selv forgængeren dcs520 til
daglig
og som jeg ser det er det en kæmpe fordel med flere pixels, ikke fordi det er
noget
problem med 520'eren det drejer sig i højere grad om at behandle sine billeder
rigtigt, og gør man det kan det faktisk lade sig gøre at reproducere et
2mil.pix
til mere end A3+ .
Det der med antallet af Pixels er ved at udvikle sig som den gamle "watt-krig",
hvor
det ii stereo-anlæg kun drejede sig om at have så stor udgangseffekt som muligt
-
m.h.t. Pixels - så er det ved at være det samme - f.eks. Olympus har et kamera
med
mere end 3,5 megapixels - men jeg vil til enhver tid kunne skyde det i sænk med
min Kodak/canon Dcs520 på trods af at den kun har 2 megapixels, det glas der
sidder
foran chippen er vigtigere!!!
Derfor glæder jeg mig alligevel som et lille barn til jeg får min EosD1!!
Det var bare det jeg ville sige

Med Venlig Hilsen
Thomas Krakau

--
Posted from pc207117.stofanet.dk [212.10.147.117]

Fra : Jesper Christensen

Dato : 06-10-01 18:21

> [...]
> foran chippen er vigtigere!!!
> Derfor glæder jeg mig alligevel som et lille barn til jeg får min EosD1!!

Det har da i hoej grad betydning hvis du vil have stoerre print fra dine
billeder.

Saa jeg vil da til enhver tid "kunne skyde" dit Dcs520 og det nye Eos1D i
saenk med mit D1X fra Nikon. 5,7 Megapixel og med en Linse der er lavet af
mesteren Zeiss.

Det var bare det jeg ville sige.

Nu til det lidt mere serioese. Jeg synes ikke Canon Eos1D er imponerende i
forhold til Nikon D1X eller D1H. D1H kan skyde 40 frames i sekundet. Saa
Canons er bestemt ikke verdens hurtigeste som de siger.

Jesper
Lowell, MI

Fra : Thomas Krakau

Dato : 10-10-01 00:28

"Jesper Christensen" <bigjay@image.dk> wrote in message

> [...]
> forhold til Nikon D1X eller D1H. D1H kan skyde 40 frames i sekundet. Saa
> Canons er bestemt ikke verdens hurtigeste som de siger.

Hej Jesper -
Først og fremmest, 40 frames i sekundet, hmmm, er det et videokamera - tror
du ikke at det er bufferhastigheden du mener? - jeg har heller ikke på noget
tidspunkt påstået at canon er verdens hurtigste!
Et objektiv fra zeiss???? det er da vist noget nyt at zeiss er begyndt at
producere
objektiver for Nikon - det var der heller ikke nogen af mine fotografkolleger
der var klar over - men det er da dejligt at høre at Nikon har fået noget godt

programmet!
Og jo - det er da rigtigt at jo større print, jo flere pixels men det er også
afgørende
hvordan du behandler dine billeder inden du printer dem ud - Canon/ Kodak +
Nikon/kodak's
softwareopdatering fra sidste sommer åbnede mulighed for at resample det rå
dcstif-billede
til ca. 18Mb hvilket i praksis betyder reproduktion i A3+ uden kvalitetstab -
det var det
jeg mente! På et(eller flere) punkt(er) kan Nikon ikke være med - Autofokus,
Nikon er meget
stædige og har holdt fast i Deres F-bajonetkobling - og autofokus med mekaniske
forbindelser
er ikke hurtige!
Og det var bare det jeg ville sige denne gang!
Med Venlig hilsen
Thomas Krakau

--
Posted from pc207117.stofanet.dk [212.10.147.117]