Halm i havedam
Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 25-09-01 08:59

Er der nogen der kender til videnskabelige undersøgelser vedr. mekanismerne
til hæmning af algeforekomster v.h.a. denne metode. Evt. også gerne i
storskalaforsøg.

mvh Ivan

Fra : Karsten Plesner

Dato : 25-09-01 14:44

> Er der nogen der kender til videnskabelige undersøgelser vedr.
> mekanismerne til hæmning af algeforekomster v.h.a. denne metode. Evt.
> også gerne i storskalaforsøg.

Nordisk Herpetologisk Forenings i øvrigt udmærkede medlemsblad diskuterer
det i marts/april-nummeret 1993 med henvisninger til et par andre kilder.
Desuden er der en yderligere diskussion om emnet i et senere nummer, men
jeg kan ikke lige huske hvornår. Du kan formentlig få fat i bladet på dit
bibliotek.

M.v.h.
--
Karsten Plesner
(Remove '-' if replying by email)

Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 25-09-01 20:30

Tak for henvisningen!
Men den lille artikel af Thomas Bille er desværre alt for inkonklusiv og
ikke dybdegående nok til mit brug. Det jeg savner er et ordentligt
gennemarbejdet projekt med gode gennemarbejdede forsøg samt en dybgående
biokemisk gennemgang.

Men tak for henvisningen alligevel.

mvh Ivan Højlund

Fra : Karsten Plesner

Dato : 26-09-01 14:17

> [...]
> og ikke dybdegående nok til mit brug. Det jeg savner er et ordentligt
> gennemarbejdet projekt med gode gennemarbejdede forsøg samt en

Det var også derfor, at jeg tænkte, at du måske kunne bruge de
henvisninger, der står i omtalte artikel. Alternativt må du bladre nogle
flere årgange igennem. Jeg mener, at det var Henrik Bringsøe, som på et
senere tidspunkt gennemgik emnet lidt mere grundigt. Selvom denne anden
gennemgang heller ikke er fyldestgørende i forhold til dine behov, så kunne
der jo være nye henvisninger at finde her.

> Men tak for henvisningen alligevel.

Anytime...

M.v.h.
--