Kattes hørelse
Fra : Kitty

Dato : 13-12-00 13:00

Hej - er der nogen der ved noget om kattes hørelse !

Når jeg spørger er det fordi jeg lige har sat støvsugeren på plads og
Mischa og Felix er kommet frem fra deres skjul under sengen på 1. sal.

At katte ikke kan lide støvsugere, har jeg både hørt og læst mange steder.
Det undrer mig bare, at de ikke bliver bange når der er tændt for
hårtørrer, larmende køkkenmaskiner eller opvaskemaskinen. Alt dette tar de
i stiv arm, men støvsugeren !

Hilsen Kitty

Fra : Gidde

Dato : 13-12-00 13:08

Hej Kitty
Der var et godt program om katte på Discovery for nogen tid siden, hvor jeg
mener de sagde noget om, at kattes ører kan fange lydsvingninger der ligger
helt ufatteligt højt. Højere end hos hunden mener jeg faktisk de sagde. Min
Labbe er også hunderæd for støvsugeren. Men han er også bange for hårtørreren
og lyden af større flokke børnehavebørn der går larmende forbi vores vinduer.
Derimod lader han til at være frygtløs (næsten da) når det gælder den larmende
slagboremaskine vi benytter, hvis vi skal sætte en hylde eller andet op på
væggen. Min mormor har dog altid lært både sine hunde og sin katte gennem
tiden at blive støvsuget (hvor den bløde børste er sat på)....jeg fatter dog
ikke hvordan.
Mvh. Gitte

Fra : Denise

Dato : 18-12-00 07:47

Hej
Der har de sidste par dage også været nogle fantastiske udsendelser på TV6
Nature om katte "kattenes verden". De sagde bl.a. at katte hører lyde 4
gange så højt som os. Jeg ved ikke hvorfor katte generelt ikke kan lide
støvsugere, det kan vores heller ikke, jeg tror de tror det er et farligt
dyr. Vi havde engang en kat som angreb støvsugermundstykket, hvergang vi
skulle støvsuge, det var altså også ret irriterende
Hilsen Denise

Fra : Gidde

Dato : 18-12-00 09:28

Øv, vi har ikke TV6 Nature....og Discovery har ikke engang noget særligt på
deres hjemmeside om katteprogrammet. Det var ellers ret gennemført! Det fedeste
var egentlig et hjem de besøgte, hvor menneskene helt havde indrettet boligen
til kattene. Der var balancegange overalt i loftet, hvor kattene skulle igennem
små tunneler osv. for at komme rundt i huset...der var trappper ned og op..alt
sammen snedkereret til misserne...og lejligheden var faktisk ret flot med alt
det!! Fedt sådan at indrette lejligheden så kattene både kan udnytte hele det
normale boligareal - et par klatretræer - og så hele arealet over hovedet på de
tobenede! En skam min kæreste er så konservativ hvad boligindretning angår
Mvh. Gitte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-12-00 14:40

d. 13/12/00 12:59 skrev Kitty på Kitty@Leopold.dk i artiklen
917obo$j2m$1@news.inet.tele.dk:

> [...]
> Det undrer mig bare, at de ikke bliver bange når der er tændt for
> hårtørrer, larmende køkkenmaskiner eller opvaskemaskinen. Alt dette tar de

Hej Kitty

Vi har helt samme erfaring - d.v.s. - Donna kan nu heller ikke lide min
hårtørrer, men hun er ikke bange, det er snarere noget med at hun sidder på
bagbenene ved siden af med en forpote løftet "Hvis du kommer nærmere kan du
få en flad!" Min teori er at det har noget at gøre med, at støvsugeren
bevæger sig rundt nede på gulvet og kan "komme efter dem". Som et slags dyr,
der larmer. De andre husholdningsmaskiner lyder godt nok skrækkeligt, og
man kan _ikke_ lide lyden, men de tingester bliver da hvor de er... Det
opdager kattene hurtigt - lige i starten er de utrygge, men så ignorerer de
uhyret

Mange hilsner
Ann R

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 13-12-00 15:04

On 13 Dec 2000 11:59:52 GMT, Kitty@Leopold.dk (Kitty) wrote:

> [...]
>Det undrer mig bare, at de ikke bliver bange når der er tændt for
>hårtørrer, larmende køkkenmaskiner eller opvaskemaskinen. Alt dette tar de

   Alså - jeg opdagede jo at svigermors misser *ikke* er bange
for støvsugeren - men for mundstykket! Tænd støvsugeren uden
mundstykke og så er der ikke det ringeste - men de to er selvfølgelig
osse lidt mere end almindeligt underlige ;)
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : kitty

Dato : 13-12-00 18:11

Trine Stubbe Teglbjaerg wrote:

> [...]
> mundstykke og så er der ikke det ringeste - men de to er selvfølgelig
> osse lidt mere end almindeligt underlige ;)

Hø det sagde du selv, mine flygter bare jeg tar den ud af skabet.

Kitty

Fra : Kate

Dato : 13-12-00 21:05

kitty wrote:

> Hø det sagde du selv, mine flygter bare jeg tar den ud af skabet.
>
> Kitty

Ja, Oliwer hvæser og stikker af bare jeg rører støvsugeren i
kosteskabet, hvor maden altså også står. Sofie gemmer sig under sengen
og Johan lægger sig på kradsetræet eller i vindueskarmen og holder øje
med mine bevægelser. Kaninerne følger efter og går i vejen så jeg er ved
at køre dem ned hele tiden. Da jeg købte min blender og brugte den
første gang blev Oliwer og Sofie også bange for den. Jeg bruger den ikke
særligt tit, men når jeg gør forlader Sofie køkkenet.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-12-00 17:17

Hej Kitty

Hyggeligt at møde dig i Remisen.

Jeg tror støvsugeren har nogle overtoner, som vi ikke kan høre, men som
virker skræmmende på de fleste katte.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats