Eksport til U.S.A.
Fra : Villy M. Olsen

Dato : 25-09-01 06:16

Jeg har fået en forespørgsel på 2 hvalpe til U.S.A.
Er der nogen - her - som kender til regler vedr. eksport af hunde til U.S.A.

Med venlig hilsen -Villy

Fra : Pepsi

Dato : 25-09-01 08:02

Hej Villy,

Rabiesvaccination: Mindst 30 dage før og højst 12 måneder før indrejse,
hvalpe under 3 Mdr. kræves ikke rabiesvaccinereret.
Alle dyr undersøges i forbindelse med indrejse ved grænsen.
(Få evt. en sundhedsattest på det pågældende lands sprog)

Staten Hawaii og Territroy of Guam har krav om karantæne uanset vaccinations
status.

BEMÆRK! Ovenstående oplysninger er gældende for turisters midlertidige
indførsel af personledsagede hunde til U.S. ved permanent indførsel kan der
gælde andre regler, f.eks. krav om indførsels tilladelse, og for at være
helt sikker er det bedst at kontakte den pågældende U.S. ambasade i DK
Tlf.31 42 31 44.

Drejer det sig om eksport af DKK hunde Skal hunden ejerskiftes i DKK.
Attest fra Dansk Hunderegister skal indsendes hvorefter hunden ejerskiftes
og nyt ejerforhold tilsendes ny ejer med eksport stempel påført.

Venlige hilsner
Isabell

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 25-09-01 18:45

Jeg vil gerne høre andres mening om det mín hund var udsat for og om jeg
overreagerer:

Nogle gode venner (nu ex-venner) og jeg var sammen forrige weekend - min
hund går i stuen og manden i huset (han er 2 m høj, bruger 49 i sko og vejer
135 kg) er på vej et andet sted hen og min hund får at vide: "flyt dig hund"
..... med et spark bagi ! Hunden flyver op i luften og skriger både af
forskrækkelse og smerte ...... jeg bliver temlig vred, da jeg hader vold af
enhver art og kan en så stor mandsperson sparke en hund har han også løse
hænder er min mening -

Synes andre på listen, at det er i orden at sparke en hund? han blev ramt i
testiklerne blev senere bekræftet ?

Det, der overraskede mig meget var, at resten af familien synes jeg
overreagerede ved at blive meget vred over det hårde spark -

Overreagerede jeg ? jeg tog min hund og kørte hjem ... behøver jeg at
nævne, at min hund er meget vagtsom over for mænd -

Hilsen Pia

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 25-09-01 21:25

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:9oqfts$buu$2@sunsite.dk...
> Jeg vil gerne høre andres mening om det mín hund var udsat for og om
jeg
> overreagerer:

Det synes jeg bestemt ikke du gør.

> [...]
>
> Synes andre på listen, at det er i orden at sparke en hund? han blev
> ramt i testiklerne blev senere bekræftet ?

Der var lige nogen der skulle gøre sådan mod et af vores dyr. UF

> Det, der overraskede mig meget var, at resten af familien synes jeg
> overreagerede ved at blive meget vred over det hårde spark -

Forhåbentlig har resten af familien ikke dyr !

Fra : Pia

Dato : 25-09-01 21:29

Svin. Jeg var også gået. Eller havde sparket et af deres børn i hovedet...
(nej, men helt ærligt...)

:Pia

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 25-09-01 22:17

Jeg synes bestemt ikke, du overreagerede! Jeg ville simpelthen blive tosset,
hvis nogen gjorde sådan mod Robin!

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Kosmonauten

Dato : 25-09-01 23:09

> Jeg vil gerne høre andres mening om det mín hund var udsat for og om jeg
> overreagerer:
Hej Pia,
nixen bixen, du overreagerer ikke.
Der er forskel på et "pikant" skub med foden og så et regulært spark!
Hvem ville ikke ha ondt, hvis sådan en kleppert sparkede.....

Kan godt se din hunds reaktionsmønster, min egen hund blev slået i hovedet
af en lille dreng med en lille metal spade, og der gik et stykke tid hvor
hun var MEGET vagtsom overfor børn, og det har intet at gøre med om ens hund
er psykisk svag el. stærk.
Det er vel en naturlig reaktion at han er blevet vagtsom overfor, i dette
tilfælde mænd.

Mvh
Martin & Laika

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-09-01 00:56

> [...]
at
> nævne, at min hund er meget vagtsom over for mænd -

Du overreagerede bestemt ikke .. så ville jeg i al fald også have
overreageret for jeg havde gjort det samme og var nok i farten kommet
til at give ham et lisså velrettet spark ...for det havde han fortjent
... man sparker, slår eller på anden måde virker voldelig eller
smetetilførende på et dyr .. MVH Ami ...

hvordan har vovsen det .. den har forhåbentlig ikke fået varig men ..
husk lige at evt .dyrlægeregning i forbindelse med spark af hunden
faktisk fint kunne sendes til den der sparkede ..det ville jeg i al
fald gøre...

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 26-09-01 07:22

> [...]
> husk lige at evt .dyrlægeregning i forbindelse med spark af hunden
> faktisk fint kunne sendes til den der sparkede ..det ville jeg i al

over for 5 mennesker, er det svært at tænke klart når man lige har set ens
lille hund blive sparket - Desværre har familien et par hunde, og jeg
forstår nu bedre hvorfor disse hunde er trykkede .....

Hilsen Pia og Oliver, der har det lidt bedre - Vi tager en dag ad gangen -

Fra : Winther

Dato : 26-09-01 07:35

Jeg forstår godt din reaktion, vil jeg lige sige allerførst Men som
hundeejere bør vi også lige overveje, at ikke alle elsker hunde lige højt.
Måske skulle hunden være blevet hjemme eller opholdt sig i bilen under dit
besøg.

Vh. Winther

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-09-01 08:07

"Winther" <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
højt.
> Måske skulle hunden være blevet hjemme eller opholdt sig i bilen

Du har da helt ret i at ikke alle er lige glade for hunde/elsker dem
lige højt ... men jeg går da virkelig ud fra at Pia .. inden hun tog
hunden med ind har kendt sin sine venners indstilling til at vovse var
med ... og har forhørt om vovse var velset ... for det mener jeg
selvfølgelig er en hundeejers almene pligt .. man slæber ikke bare sin
hund med på visit som en selvfølge ... og heller ikke/slet ikke ..
selv om der i forvejen er hund(e) i det hjem man skal på besøg ... På
den anden side vil jeg nok sige at intet berettiger værtsfolkene til
at sparke en hund der er på besøg .. lige så lidt som de er
berettigede til at slå et barn der er gæst i hjemmet ... bare min
mening .. mvh Ami

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 26-09-01 11:43

> under dit

overreagerede. Som sagt var det venner (nu ex-venner) og vi havde været
sammen tidligere med alle 3 hunde uden nogen problemer - modsat havde det
været et sted, hvor min hund ikke måtte komme på besøg var han også bleven
hjemme, men det var altså ikke tilfældet - hvorfor det var så meget mere en
overraskelse, at han blev sparket

Igen, vi tager een dag ad gangen ... og tak for svar

Hilsen Pia

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-09-01 12:05

Hej Pia

Selvom din hund så også var taget med uden "indbydelse", hvad altså ikke
var tilfældet, så giver det ikke det store kvajhoved ret til at sparke den!!
Jeg var blevet eddersplinter rasende, så jeg forstår dig og synes under
ingen omstændigheder, at du overreagerer. Godt du har droppet dem som
venner, folk der mishandler dyr, er ikke værd at samle på!

mvh Eva

Fra : coppi

Dato : 27-09-01 13:46

> [...]
> Jeg har fået en forespørgsel på 2 hvalpe til U.S.A.
> Er der nogen - her - som kender til regler vedr. eksport af hunde til

Prøv at være meget sikker på hvem det er du sælger til derovre.
Nogle af mine bekendte sendte engang en avlshan derover i 2 år , han havde
haft det enlendigt.
Så meget at de efter at have haft ham en tid hjemme var nødt til at aflive
ham.

Han gik i et flybur , der ikke var stort nok til at han kunne vende sig i
det , haleroden sad helt fuldstændig skævt på ham og han havde ingen muskler
tilbage , så han dinglede rundt.
Han var blevet luftet 2 gange 5 min. hver dag i 2 år , og så kunne de oven i
købet ikke forstå at han ikke havde haft held at lave hvalpe.
Det skal hertil siges at det var i Californien , så den kæmpe Rottweiler
havde ligget der i 25 - 30 Graders varme.
Det var simpelthen uhyggeligt at se ham , jeg var tæt på grådens rand .Den
store smukke hund de sendte af sted var bare forvandlet til noget der var
løgn.

Det her er selvfølgelig en skrækhistorie , men pas på !!!!!!!!!!

coppi

Fra : Kosmonauten

Dato : 27-09-01 18:29

Hej Coppi,
det var en rigtig grim historie.
Der er mange af den slags historier der ovre fra.
Har kontakt med en, som driver et hjem for "efterladte" hunde og katte i
staterne, de historier matcher desværre den du lige er kommet med.
Suuuk.......
Mvh
Martin & Laika
PS: Nej jeg er ikke antiamerikansk, men undrer mig over at mennesker kan
behandle "kæle" dyr så grusomt.