Show/Hide layer
Fra : Zaphod

Dato : 24-09-01 23:43

Hej

Problemstilling1:
Pt. har jeg en flash (.swf) som når du loader html-siden tager sig ud som en
lygte (såkaldt flashlight-effect), ved et klik et sted på denne loader jeg
en ny HTML som kalder et nyt Flash, fuldstændig identisk med det første
pånær at mask-layer ikke er der.
Er der nogen mulighed for at at jeg ved klik på den første side kan
gemme/hide Mask-layer istedet for at skulle loade en ny side uden
mask-layer?

Problemstilling2:
Som beskrevet i ovenstående kan man klikke over hele skærmen for at komme
videre. Jeg har lavet det med et gennemsigtigt symbol (button) som fylder
hele skærmen.
Jeg er lige startet med flash (begyndte i går fordi det regnede) og kender
ikke helt tricksene med optimering og hvor meget symboler fylder/ikke
fylder, men jeg har på fornemmelsen at der må være en anden, bedre måde at
løse problemet på, uden at lave et stort symbol som man kan klikke på.
Har jeg ret eller har jeg løst det på den bedste tænkelige måde?

På forhånd tak
Zaphod

BTW. Hvis nogle skulle ligge inde med links til nogle gode danske newbie
flash tutorials er de velkomne.

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 25-09-01 11:02

"Zaphod" <stop@spam.nu> wrote in message

> Problemstilling1:

kan du ikke bare kopiere din scene, kalde den scene 2, fjerne dit masked layer
her
og lade filmen køre til Scene 2, når der klikkes på din button i scene 1?

> Problemstilling2:

Kan du checke ved at sætte flueben i 'generate size report' i 'publish
settings'..
Det fylder sandsynligvis ikke mange bytes.

/ Jesper
www.jspr.dk

--
Posted from dc2.co1-es.ip.cybercity.dk [212.242.13.86]