hæ hæ mere lovgivning
Fra : pia larsen

Dato : 12-12-00 15:15

øhhh, jeg fandt altså også lige det her.....Jeg ved godt det fylder af
pommern til, at det er langt og besværligt, men er det ikke meget fedt at
kende reglerne præcist?
Det synes jeg egentlig, for jeg får tit stillet de der spørgsmål om, hvem
der må dit og dat, hvornår og hvorfor.
Her er det altså sort på hvidt.
- og så skal jeg nok styre mig og ikke sende mere tør jura:)

Pia

Fra : Gidde

Dato : 12-12-00 17:05

Hej Pia,
Jeg synes da det er fedt du har lagt det her på NG'en, for det kan altså være
vanvittigt besværligt at finde reglerne selv! Desuden, så belyser lige netop
det udklip, du har lagt ud på NG'en, jo også umiddelbart den diskussion, vi
havde om hvem der må indfange og aflive herreløse katte, og hvornår de må
det. Der er i lovgivningen - så vidt jeg kan se - forskel på at indfange og
aflive herreløse katte og så det at indfange og aflive en såret/meget syg
herreløs kat!
På den anden side: Nu hvor jeg så har læst det, kommer jeg til at tænke
på, om det så egentlig er sådan, at fx landmænd eller jægere må aflive
herreløse katte selvom det ikke er åbenbart at dyret lider? Skeldner
lovgivningen mon herved mellem ormeplagede og sultne katte og så katte, der
som følge af fx påkørsel er skadet? For lov-udklippet lader jo til at
udtrykke, at en dyrlæge skal have instrueres specifikt i aflivning af
herreløse katte, og ikke blot i aflivning af dyr som sådan. Endvidere lader
det til, at kommunen skal være indblandet?
Jeg er ikke interesseret i at gentage debatten om jægere osv., men synes
egentlig lovgivningen må være lidt upræcis, eftersom katte jo tilsyneladen
ifølge anden lovgivning må skydes, så snart de befinder sig X antal meter fra
anden mands bolig!?
........din besked nr. 2 her (den jeg svarer på) lyder iøvrigt, som om du
havde fundet mere end det, der er lagt ud med besked nr. 1 .... kommer der
endnu et udklip?
Mvh. Gitte