Swordfish
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 24-09-01 23:16

Jeg var så uheldig at stifte bekendtskab med dette elendige actionopkog for
et par uger siden til en surprise-premiere. Ikke andet end plagierede
effekter, personer der gør dybt åndssvage og irrationelle ting, gamle
klichéer om hvordan computere gør når de skal være avancerede (siger lyde
når de skriver ting (med grønt)på skærmen og Acces Denied skilte der står og
blinker osv) for til sidst at ryge ud i en halvtam udskridning ved at prøve
at lave slutningen overraskende.

Jeg blev så rystet i mine grundvolde da Søren "Bogart" Høy sende fire
bowlere efter denne fuser. Med kommentarer som fantastiske
skuespilpræstationer, god historie og flot action fik Swordfish altså 4
hatte! Bevares, det var da meget flot action, men ikke noget vi ikke har set
før.... Hvad sker der med verden?! Hvad siger I?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Lise Aakjær

Dato : 25-09-01 00:14

Mikkel Selsøe Sørensen <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9oobah$1h8v$1@news.cybercity.dk...

Klip

> [...]
set
> før.... Hvad sker der med verden?! Hvad siger I?

Ja, magen til tungen-ud-af-vinduet oplevelse skal man sgu lede længe efter.
Jeg var lige som dig målløs, da Søren Høy (der indtil nu faktisk har udvist
udmærket filmsmag - ifølge min smag selvfølgelig...) gav den 4 hatte.

For det første hænger historien ikke sammen flere steder, og så er det så
bund-plat og klichéberedet, at det næsten ikke er til at holde ud.
Og så troede jeg for øvrigt, at det kvindesyn, filmen præsenterer, afgik ved
døden engang i 80'erne.... men desværre.

Det med computerne lagde jeg også mærke til, slap da af med de grønne "acces
granted" skilte, og så siges det oven i købet samtidig af en computerstemme.
Men den sag har vi vist haft en tråd om før....

Lise

--
Kig forbi!
www.cinemaonline.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-09-01 06:59

"Lise Aakjær" <liseaa@get2net.dk> skrev:

>Det med computerne lagde jeg også mærke til, slap da af med de grønne "acces
>granted" skilte, og så siges det oven i købet samtidig af en computerstemme.
>Men den sag har vi vist haft en tråd om før....

Jeg syntes, det værste var, at en af personerne var en finsk
computernørd ved navn Torvald. Er intet dem helligt? Først udnævner de
Bill Gates til massemorder i "Antitrust", og nu skal Linux' fredelige
ophavsmand gøres til kriminel superhacker.
Niels Søndergaard

Fra : Lise Aakjær

Dato : 25-09-01 09:46

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d370rt8qnunt2fpcf54j9igi4opvv9ra7k@4ax.com...
> [...]

> Bill Gates til massemorder i "Antitrust", og nu skal Linux' fredelige
> ophavsmand gøres til kriminel superhacker.

Hvad så med den svenske bikinibabe Helga, der uden at blinke giver stribevis
af mænd blow jobs .... grrrr

Fra : Kasper

Dato : 29-09-01 23:05

On Tue, 25 Sep 2001 10:46:03 +0200, Lise Aakjær ("Lise Aakjær"
<liseaa@get2net.dk>) wrote:

>Hvad så med den svenske bikinibabe Helga, der uden at blinke giver stribevis
>af mænd blow jobs .... grrrr

Det er der da ikke noget galt i....eller hvad? :P

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-09-01 10:37

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> Bill Gates til massemorder i "Antitrust", og nu skal Linux' fredelige
> ophavsmand gøres til kriminel superhacker.

"Han nægter at tale engelsk" burde betyde "Han insisterer på at tale
finsk", men nej, han er åbenbart hjælpsom nok, når bare han må tale
tysk i stedet for engelsk. Særpræget. Kunne de ikke finde en finsk
skuespiller?

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 25-09-01 11:49

"Lise Aakjær" <liseaa@get2net.dk> wrote in message

> [...]
udvist
> udmærket filmsmag - ifølge min smag selvfølgelig...) gav den 4 hatte.

Jeg har på fornemmelsen at antallet af hatte var stærkt påvirket af Lasse
Spang Olsen's, på det nærmeste, forgudelse af film. Sjovt som han iøvrigt
ellers høvlede alle de andre film i udsendelsen ned. Tror at manden har et
par komplekser

mvh
Lars

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-09-01 12:06

"Lars Vadsholt" <vadsholt@stofanet.dk> writes:

> Jeg har på fornemmelsen at antallet af hatte var stærkt påvirket af Lasse
> Spang Olsen's, på det nærmeste, forgudelse af film.

Det tror jeg ikke. Der har tidligere været film som gæsten elskede
højt, der fik en skummel karakter.

Virkeligheden er nok nærmere at Swordfish er en ganske udmærket
underholdende film.

Og så har de faktisk fået rigtigt fat i en del af den teknologi, der
tales om.

De tre DS3-linier (45 Mbps pr. stk.), antagelig til forskellige
udbydere, er en god måde at maskere sin tilstedeværelse. (At
oversætteren så får oversat et lidt sløret "trunks" som var det
"trucks" er en anden sag.)

Ideen med at gemme ormen på en gammel PDP-10 er genial: Maskinen
bliver næppe brugt til noget som helst andet end netop til at sige "Se,
vi kører IP på en PDP-10", så det er et godt sted.

Ja, maskinen har mange farver og striber, men det er ligesom rumskibe
i film: Ellers er der ikke noget at se på.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 25-09-01 13:27

Lars Vadsholt <vadsholt@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> ellers høvlede alle de andre film i udsendelsen ned. Tror at manden har et

Ja, jeg mistede virkelig respekt for manden, hvordan han igen og igen
talte ondt om Final Fantasy - fordi han ikke kunne forholde sig til det.
Han ville have noget nede på jorden - og det må Swordfish jo være et
perfekt eksempel på1

Meget sjovt at høre jeres omtale om historien i Swordfish - når LSO
sagde at den havde en rigtig fed og gribende historie.

Nogen der ved hvornår Ole Michelsen kommer tilbage?

MVH ANR

"I'm starving! Mom, can we go Catholic, so we can get communion
wafers and booze?"
-Bart Simpson

Fra : 007

Dato : 26-09-01 13:10

On Tue, 25 Sep 2001 14:26:30 +0200, anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas
N Rasmussen) wrote:

>Nogen der ved hvornår Ole Michelsen kommer tilbage?

Jeg må være gået glip af noget - hvorfor forsvandt han?

--
007
AKA

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-09-01 14:19

On Wed, 26 Sep 2001 14:09:57 +0200, 007 <007@agent007.dk> wrote:

>Jeg må være gået glip af noget - hvorfor forsvandt han?
Orlov i 3 mdr

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Lise Aakjær

Dato : 26-09-01 16:52

007 <007@agent007.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3u53rtc7a29drtacc2ct8kchev2ervppg2@4ax.com...

Nogen der ved, om de nogensinde har tænkt sig at opdatere hjemmesiden?
(www.dr.dk/bogart)

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 26-09-01 22:58

> 007 <007@agent007.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3u53rtc7a29drtacc2ct8kchev2ervppg2@4ax.com...

> Nogen der ved, om de nogensinde har tænkt sig at opdatere hjemmesiden?
> (www.dr.dk/bogart)

Den bliver vist integreret i en ny kultur-portal på dr.dk, derfor er den
ikke blevet opdateret. Det står faktisk også på siden...

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Lise Aakjær

Dato : 27-09-01 09:18

Mikkel Selsøe Sørensen <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9otj11$1erg$1@news.cybercity.dk...
> "Lise Aakjær" <liseaa@get2net.dk> wrote in message

> Den bliver vist integreret i en ny kultur-portal på dr.dk, derfor er den
> ikke blevet opdateret. Det står faktisk også på siden...

Det gør der jo sandelig også.... Men der står "Denne side er endnu under
udarbejdelse" så snart man klikker på noget. Øv.

Fra : Casper Henriksen

Dato : 25-09-01 13:51

> [...]
> granted" skilte, og så siges det oven i købet samtidig af en computerstemme.
> Men den sag har vi vist haft en tråd om før....

Hvad hed den tråd, og hvornår fandt den ca. sted?

Mvh
Casper

Fra : s.l

Dato : 25-09-01 12:22

"Please click here to hack the entire worlds computers"

det opsummerer lissom den film og dens kvalitet....

Fra : KalVin

Dato : 27-09-01 15:18

Hvad går der galt for jer allesammen derude.....næsten allesammen da...

Jeg så også Swordfish til en snig premiere.......jeg må indrømme at jeg
fandt et par småfejl i filmen, men det gør den absolut ikke dårlig. F.eks.
indtaster han en IP adresse der starter med 289..... det er ikke så skide
smart. Desuden har han hånden placeret midt på tastaturet mens han indtaster
cifrene. Men igen.......Det er den slags fejl man kan leve med.

Det udstyr der bliver brugt i filmen......Guess what.....Det findes
faktisk......Det er en smule overdrevet at bruge til privat forbrug, men
eftersom han skal udvikle en orm der kan infiltrere Verdensbankens
Mainframe, så har man sgu brug for et ordentligt svin af en maskine. Og
ja......der er pyntet meget på den grafiske brugerflade, men der er trods
alt steder på nettet hvor denne slags brugerflader optræder.

Så endnu en gang. Bare fordi der er pyntet på den grafiske brugerfalde
behøver i sgu da ikke at hagle filmen ned.

Er der f.eks. nogen andre film, bortset fra Matrix, der har filmet en
eksplosion af den kraft man ser i starten af filmen. 360 grader mens at
filmen kører videre i slowmotion..........Det var da alt for fedt lavet...

Filmen fortjener den ros og de hatte den har fået.

Tak

KalVin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-09-01 15:38

"KalVin" <here@there.com> writes:

> [...]
> indtaster han en IP adresse der starter med 289..... det er ikke så skide

Tværtimod. Et af tallene som Bullock tastede i "The Net" var vist nok
308, og det sikrer mod sagsanlæg. Ganske som 555-telefonnumrene.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 28-09-01 12:27

KalVin wrote:

> [...]
>filmen kører videre i slowmotion..........Det var da alt for fedt lavet...
>
>Filmen fortjener den ros og de hatte den har fået.

Når personerne gør fuldstændig irrationelle ting, kan man ikke andet end
tage sig til hovedet! Her et par eksempler:
I starten spæner politimanden afsted med en kvinde der er fuldstændig
plastret ind i C4 og radiosendere. Alle undtagen netop denne mand er
klar over at hvis et af gidslerne går ud af bygningen sprænger
vedkommende i luften. Alle står og skriger at han skal slippe hende
(plus hun selv modarbejder), alligevel slæber fjolset afsted med hende
og hun eksploderer i hænderne på ham. I en gidselsituation er der vist
ingen der er i tvivl om at det ikke lige er tid til heltegerninger, men
en samlet koordineret indsats. Det havde vores ven dog ikke lige forstået.

Senere kaster Hugh Jackman sig ud over en klippe (efter at blive
forfulgt af strisserne). Lidt irrationelt idet, væggen er så tæt på at
være lodret uden egentlig at være det, men ok, han skulle jo væk. Hvad
der dog er endnu mere idiotisk er at de to forfølgere tænker nå, hva
faen, så må vi jo hellere følge efter, hvorefter genierne kaster sig i
en temmelig livsfarlig tur ud over klippen. Hvem ville gøre det for at
fange en hacker....? Det mest komiske ved det hele er dog at sekundet
efter de kommer ned (tilsyneladende uden en skramme) kommer deres
kollega trillende i bilen, for bunden af klippen og holder ham tilbage!

Vil I have flere? Jeg kan ikke tage det særiøst....

mvh
Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-09-01 12:36

Mikkel Selsøe Sørensen <di010016@diku.dk> writes:

> [...]
> vedkommende i luften. Alle står og skriger at han skal slippe hende
> (plus hun selv modarbejder), alligevel slæber fjolset afsted med hende

Nej, alle ved det ikke. Dem med halsbåndene, forbryderne og den sorte
forhandler ved det. Resten er en del af Politiets Indsats-Styrke og
har ingen anelse om det.

Politimanden _ved_ at han skal have hende væk lige nu, og det at hun
kæmper imod kan han ikke bruge til noget: Det kan være
Stockholm-syndromet, eller familie indenfor eller flere andre
ting. Han reagerer helt normalt (og har ikke tid nok til at gøre dybe
overvejelser.)

> [...]
> faen, så må vi jo hellere følge efter, hvorefter genierne kaster sig i
> en temmelig livsfarlig tur ud over klippen. Hvem ville gøre det for at

Det ville de to FBI-agenter åbenbart. De satsede for sagen. Der stod
meget på spil. (De vidste jo udmærket at noget stort var i gære.)

> Det mest komiske ved det hele er dog at sekundet
> efter de kommer ned (tilsyneladende uden en skramme) kommer deres
> kollega trillende i bilen, for bunden af klippen og holder ham tilbage!

De to andre kunne ikke vide, at kollegaen var på ved derned. Det
eneste der undrer mig ved den scene er, at kollegaen faktisk _var_ på
vej derned. Hvorfor?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 28-09-01 13:38

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, alle ved det ikke. Dem med halsbåndene, forbryderne og den sorte
> forhandler ved det. Resten er en del af Politiets Indsats-Styrke

Jep. John Smith når vidt omkring.

MVH
Jens

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 28-09-01 13:55

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nej, alle ved det ikke. Dem med halsbåndene, forbryderne og den sorte
> forhandler ved det. Resten er en del af Politiets Indsats-Styrke og

Ja, det er satme noget P.I.S. hva?! Men PIS-mænd skulle jo ikke springe
rundt og redde gidsler efter for godtbefindende, men lave en samlet indsats
hvis der viser sig en mulighed - i øvrigt i samarbejde med forhandleren!

> [...]
> Stockholm-syndromet, eller familie indenfor eller flere andre
> ting. Han reagerer helt normalt (og har ikke tid nok til at gøre dybe

Hvorfor ved han det?!! Hun går jo ikke rundt med plastisk sprængstof bundet
om maven, for spændings skyld?! Nu hvor det er en gidseltagningssituation
kan det vist ikke komme bag på politimanden at John T ikke er så fjantet med
at løber afsted med gidslerne uden at spørge ham først?!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-09-01 14:16

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> hvis der viser sig en mulighed - i øvrigt i samarbejde med forhandleren!

Og det er så også hvad de har. Den sorte FBI-mand (som vist egentlig
slet ikke er forhandler) skændes jo netop med politiets egenrådige
indsatsleder om hvordan sagen skal tackles.

Ideelt burde de samarbejde, javel, men sådan er virkeligheden nu
engang ikke.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : *** J O H N N Y ***

Dato : 28-09-01 07:27

jeg er uenig, jeg syntes den var fed, tog den for det den er !!!!!!!!!!!!

ps de har vist nok farven lilla hos din lokale videoforhandler, smut ned og
lej den

johnny

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 28-09-01 12:07

*** J O H N N Y *** wrote:

> [...]
>
>ps de har vist nok farven lilla hos din lokale videoforhandler, smut ned og

Hør nu her mester, lad os nu ikke rive med! Jeg kan sagtens synes
actionfilm er fede (Farven Lilla er dog også rigtig god!). Matrix og Die
Hard er eksempler på skidegode action-film der holder og er originale i
deres udtryk. Men jeg gider ikke synes at en film er fed fordi der er
noget der springer i luften på en fed måde og personerne siger smarte
ting og kører fede biler. Jeg køber den ikke!
Men det er da fedt for dig at du kunne lide den. Så har du jo ikke
spildt tiden! Det mener jeg nu jeg har!

mvh
Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Lise

Dato : 01-10-01 14:33

Mikkel Selsøe Sørensen <di010016@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BB459E8.7060607@diku.dk...

> [...]
> noget der springer i luften på en fed måde og personerne siger smarte
> ting og kører fede biler. Jeg køber den ikke!

klip

Så præcist sagt!