problem med Unex-svits...
Fra : Hans Ove Nielsen

Dato : 24-09-01 22:14

Jeg har udskiftet med hub med en Unex-svits fra TDC. Problemet er at når 2
computer kobler på internet får jeg at vide at 192.168.1.6 konflikter.

Jeg kører NE2 med speedstream 2601 og 4 computer i netværk.

Skal svitsen konfigures anderledes, eller skal routeren ændres?

mv Hans Ove Nielsen

Fra : Martin

Dato : 24-09-01 23:41

"Hans Ove Nielsen" <hon@it.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kører NE2 med speedstream 2601 og 4 computer i netværk.
>
> Skal svitsen konfigures anderledes, eller skal routeren ændres?

Efter som jeg ikke tror du har købt en managed switch, en hvor du kan/skal
konfigurere den med IPnummer osv. så må det være IPadresse konfligt mellem
dine pcer/router. Tjek deres opsætning, se om du har lavet en fejl et eller
andet sted.

mvh

Martin Damberg
www.ohkk.dk

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 25-09-01 07:20

"Hans Ove Nielsen" <hon@it.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har udskiftet med hub med en Unex-svits fra TDC. Problemet er at når 2
> computer kobler på internet får jeg at vide at 192.168.1.6 konflikter.

Hej Hans Ove

Du har to (mindst enheder med samme ip-nr. på dit net.

Uden at kende din opsætning vil jeg skyde på at du måske har fast ip
192.168.1.6 på en af maskinerne og samtidig får tildelt den samme ip fra
routeren/TDC alt efter din løsning.

Ellers smid lidt flere oplysninger om din opsætning, jeg kender ikke din
TDC-løsning men er det en med flere dynamiske ip-adresser eller hur??

/Brian