grågås
Fra : Karsten

Dato : 24-09-01 21:48

Hej i gruppen
Er så glad,
fik en stor dejlig grågås , her til aften , så hvis der er nogen der har en
dejlig opskrift på hvordan man kan tilberede den , så er jeg meget
taknemlig.

--
Karsten
pa2@image.dk

Fra : Martin_P

Dato : 25-09-01 11:48

Hvis det var den forreste gås du skød, så er der kun 1 måde at lave
den på:

Allerførst skal den i en gryde kogende vand, og simrer der i ca 3½
time - derefter smides vandet væk - det kan ikke bruges.

Ovnsteges i 6 timer ved 170-180 grader - det der falder ned i
bradepanden smides væk.

Gåsen køles ned til stuetemperatur, og kommes igen i en gryde kogende
vand, og simrer i 4 timer, hvorpå gåsen smides væk - og lav så en god
sauce af vandet ))))))))))))))))))

just a joke...

Martin_P