Hjemmelavet foder....?
Fra : Henrik Schwarz

Dato : 24-09-01 21:01

Jeg har prøvet at lave et forsøg med at lave mit eget foder efter en
opskrift (kan ses her: http://www.akva-net.subnet.dk/opskrifter.htm ) med
laks og tun og gelatinepulver. Det har jeg frosset ned men jeg ved ikke
rigtigt hvordan det skal "serveres".... Det skal vel tøges???

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 25-09-01 03:20

"Henrik Schwarz" <henseman@hotmail.com> skrev
>Det har jeg frosset ned men jeg ved ikke
> rigtigt hvordan det skal "serveres".... Det skal vel tøges???

Ja det er der godt nok mange der siger, men jeg er af den opfattelse at det
er spild af tid og desuden falder foderet MEGET hurtigt til bunden og bliver
til affald.

Server det i små stykker på ikke meget mere end 1cm3 eller mindre

Fra : Henrik Schwarz

Dato : 25-09-01 16:40

Fra : Steen Suder

Dato : 25-09-01 19:40

Henrik Schwarz wrote:

> [...]
> laks og tun og gelatinepulver. Det har jeg frosset ned men jeg ved ikke
> rigtigt hvordan det skal "serveres".... Det skal vel tøges???

En sidebemærkning:

Fisk har, så vidt jeg ved, ikke godt af fed mad. De får det, der kaldes
"fedtlever".
Tun er vist ikke så fed igen, men laks?

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Henrik Schwarz

Dato : 25-09-01 20:18

Jeg ved det faktisk ikke rigtigt....

Fra : Steen Suder

Dato : 25-09-01 22:47

Henrik Schwarz wrote:

> Jeg ved det faktisk ikke rigtigt....

Iflg. Netdoktor er rå laks ca. 55% fedtenergi og 45% proteinenergi. Dog
er f.eks. makrel noget federe.
Torskefiskene, derimod, er regnet som magre.

Jeg plejer at bruge sådan noget som rejer og pudset oksehjerte til
fiskenes mad pga. det lave fedtindhold.