øremærknig eller mikrochip
Fra : Diana Joel Simonsen

Dato : 10-12-00 22:26

hejsa

i sammenhæng med at min kat skal neutraliseres. vil jeg også have den
øremærket. men jeg har hørt at det er bedst med en chip.

hvad er jeres mening om det??

fra Diana

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-12-00 23:39

Diana Joel Simonsen <diana@12fuel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:VySY5.5266$XB.274774@news010.worldonline.dk...
> [...]
> i sammenhæng med at min kat skal neutraliseres. vil jeg også have den
> øremærket. men jeg har hørt at det er bedst med en chip.

Hej Diana

Jeg synes også helt klart, at du skal vælge øretatoveringen... Den eneste
grund til, at jeg har valgt at få min ene kat chipset (jeg skal nok have
chipset et par stykker mere med tiden) er, at katten ikke skal i narkose -
og da jeg udelukkende har indekatte (i lejlighed) og således kun skal bruge
mærkningen til at kunne komme på udstilling i fx Sverige - ja, så valgte jeg
chippen... Hvis jeg fx fik det gjort i forbindelse med en kastration, hvor
katten alligevel skal under narkose, så ville jeg såmænd også have valgt
øretatoveringen.

Mvh. Camilla

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 11-12-00 12:21

> hvad er jeres mening om det??

Som de andre også siger, så øremærkning! Jeg har fået lavet 4 øremærkninger
i vhide ører... Ikke kønt, men alligevel,, så kan folk se fden er mærket.
Vores gamle hun var chippet. Det resulterede i, at da hun løb væk og blev
fundet igen var der absolut ingen der tjekkede om hun var chippet, men der
var da blevet kigget efter øremærkning. Ikke engang politiet (som de
mennesker der fandt hende ringede til!) tjekkede eller den pension hun kom
ud på! Vi fandt hende ene og alene fordi vi med det samme ringede til
politiet for at høre om de havde fundet en løs hund her i byen! Politiet
ville sågar prøve at gi' os en bøde for at hunnde ikke var øremærket... men
de kom dog på bedere tanker da vi fortalte den var chippet!

Altså -øremærkning! Så kan folk _se_ den er mærket og ofte betyder noget for
ejerne!

Rinnie Ilsøe