Hypancistrus zebra
Fra : Michael Sørensen

Dato : 24-09-01 20:55

Hej

Ville lige høre hvordan folk der er har eller har haft hypancistrus zebra
fordrer dem og med hvad.
De er jo ikke just aktive om dagen, og når jeg dropper foder piller ned om
aftenen ser det ikke ud til at interessere den, mens Ancistrus'erne og min
L177 hygger sig med dem.

På forhånd tak.

Mvh. Michael

Fra : Niels Thrane

Dato : 24-09-01 22:36

Hej Michael,

Jeg fodrer mine med frosne artemia, røde og sorte myggelarver, dafnier og
lignende animalsk foder. De lader ikke til at være for vilde med piller,
selvom de en gang i mellem nipper lidt til dem.

Desuden synes jeg ikke de er særligt gode til at finde foderet, så jeg
placerer det lige udenfor de huler (= indenfor 2-3 cm) hvor jeg ved de er i.
Så plejer de at stikke hovedet ud og spise foderet for så at vende tilbage i
skjul. Det kan imidlertid godt være lidt besværligt at nå hele akvariet
rundt, men de er virkeligt "dumme" når det kommer til at finde føde, så jeg
gør det.

--
Mvh.
Niels Thrane