TDC BB netværksproblem
Fra : Henning Andersen

Dato : 24-09-01 20:23

Så kom dagen hvor bredbåndet kom til mig, jeg har to pcér og de er
sat ens op ifølge brugermanualen fra TDC.
Jeg har købt en hub og sat den til, min pc kører fint, det tog den
ikke mange sekunder inden den fandt ip adressen, sønnens pc kan
bare ikke finde en ip adresse, det eneste den finder er
169.254.19.53 som nok er noget windowshalløj.
Begge computere kan se hinanden, der er lys i den port som pcén er
sat til i, men jeg kan bare ikke få den til at finde den anden
ipadresse vi er tildelt.
Begge maskiner kører Win 98SE.
Jeg har prøvet at koble min fra, og så bare lade sønnens pc sidde i
hubben, men nix!
Har jeg kludret i et eller andet?

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-09-01 20:48

Hej Henning

"Henning Andersen" <music_man_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3baf881a$0$51372$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har købt en hub og sat den til, min pc kører fint, det tog den
> ikke mange sekunder inden den fandt ip adressen,

Ok,

> sønnens pc kan
> bare ikke finde en ip adresse, det eneste den finder er
> 169.254.19.53 som nok er noget windowshalløj.

Det er en APIPA adresse, så har den ikke fået tildelt en IP adresse.

> Begge computere kan se hinanden, der er lys i den port som pcén er
> sat til i, men jeg kan bare ikke få den til at finde den anden
> ipadresse vi er tildelt.

Har i andre protokoller end TCP/IP siden i kan se hinanden, selvom
din har fået tildelt IP og sønnens kører APIPA på TCP/IP ?

> Jeg har prøvet at koble min fra, og så bare lade sønnens pc sidde i
> hubben, men nix!

Har du prøvet at genstarte sønnens imens din er slukket ?

> Har jeg kludret i et eller andet?

Hmmm.... Eller en fejl hos TDC.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Henning Andersen

Dato : 24-09-01 21:09

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote in message

Hej Bjarne

> Har i andre protokoller end TCP/IP siden i kan se hinanden,
selvom
> din har fået tildelt IP og sønnens kører APIPA på TCP/IP ?

Ja der ligger IPX/SPX

> Har du prøvet at genstarte sønnens imens din er slukket ?

Ja mange gange.

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-09-01 21:14

"Henning Andersen" <music_man_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3baf92ea$0$51369$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> sidde i

> Ja mange gange.

Har du prøvet et geninstallere TCP/IP på sønnens PC ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Henning Andersen

Dato : 24-09-01 21:17

> Har du prøvet et geninstallere TCP/IP på sønnens PC ?

Ja et par gange.

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Henning Andersen

Dato : 24-09-01 21:27

En ting mere, jeg synes jo også at sønnens pc skulle kunne finde en
ip adr. når min pc er frakoblet hubben, oder?

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Henning Andersen

Dato : 24-09-01 21:21

Kom lige i tanke om noget, det er et krydset kabel med en adaptor
som vender kablet til et lige der bruges fra sønnens pc, kan der
være noget galt med kablet når maskinerne kan "snakke" sammen?

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-09-01 21:46

"Henning Andersen" <music_man_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3baf95af$0$51402$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kom lige i tanke om noget, det er et krydset kabel med en adaptor
> som vender kablet til et lige der bruges fra sønnens pc, kan der
> være noget galt med kablet når maskinerne kan "snakke" sammen?

Det burde der ikke være, men prøv alligevel et andet.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Jan T S.

Dato : 24-09-01 23:03

Hej Henning

Jeg har samme problem, og TDC mener at det er deres Dchp server den er galt
med, at den har problemmer med at håndterer de dynamiske ip,adresser jeg har
en maskine på nettet lige nu men burde havd fire og nr. 2 er lige kommet på
efter 5t og såden er det hver gang pc,en blir slukket og tænt igen efter
4-8t.

Men TDC har sat min line under overvågning og håber på at de kan finde
fejlen og vil ringe når den er rettet.

Ved ikke om det er et trøst, men jeg giver dem en stykke tid inu, inden jeg
skifter til en fast ip og en ruoter selv om det er noget dyrer løsning.

Mit udstyr er Ericsson (skillefilter og modem)

Mvh. Jan

Fra : Henning Andersen

Dato : 25-09-01 04:27

"Jan T S." <Jask@email.dk> wrote in message

> [...]
kommet på
> efter 5t og såden er det hver gang pc,en blir slukket og tænt

Det lyder lovende, hvad gør du egentlig, lader du maskine nummer to
stå tændt eller prøver du at tænde den en gang imellem?
Jeg troede at når maskine nummer to ved opstarten fandt den der
windows ip, blev den sidende indtil man genstartede pcén igen,
oder?

> [...]
> skifter til en fast ip og en ruoter selv om det er noget dyrer
løsning.

> Mit udstyr er Ericsson (skillefilter og modem)

Joe trøst og trøst, jeg ringede til deres BB hotline i går mandag
kl 15, jeg får da allerede telefonsupport på fredag, (endda i denne
uge).
Sikken service!

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-09-01 16:59

Hej Henning

"Henning Andersen" <music_man_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3baff96c$0$80747$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg troede at når maskine nummer to ved opstarten fandt den der
> windows ip, blev den sidende indtil man genstartede pcén igen,
> oder?

Hvis Windows får en APIPA adresse, søger den hvert 5. minut efter en DHCP server.
Finder den en, skifter den adresse til en derfra.

Du kan læse mere om APIPA her (se under Win2000 ICS):

Fra : Henning Andersen

Dato : 25-09-01 17:11

Så kører det derud af, det var det korte stykke krydsede kabel det
sad mellem for at ændre kablet til et lige kabel der var fejl i.
Jeg købte et nyt krydset kabel idag, og knageme om ikke sønnen også
kom på nettet.
Det er godt nok sjovt at pcérne kunne se hinanden, og så at den ene
ikke kunne gå på nettet.

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Jens B.

Dato : 26-09-01 08:18

"Henning Andersen" <music_man_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kom på nettet.
> Det er godt nok sjovt at pcérne kunne se hinanden, og så at den ene

Det må være ipx'en. Den er jo kendt som en ualmindelig robust
transportprotokol, der endda kan finde vej i krydsede kabler - måske kan
kablet helt undværes; fremragende alternativ til 803.11b

--
-Jens B.
www.bruun.com

"Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter
Aalbæk Jensen

Fra : Jan T S.

Dato : 25-09-01 17:14

Hej Henning

> Det lyder lovende, hvad gør du egentlig, lader du maskine nummer to
> stå tændt eller prøver du at tænde den en gang imellem?

Svar: Ja jeg lader den stå tænt og ser til den en gang imellem om den er
kommet på nettet.

> Jeg troede at når maskine nummer to ved opstarten fandt den der
> windows ip, blev den sidende indtil man genstartede pcén igen,
> oder?

Nej det er noget intert.

Mit virker nu TDC har ringet og deres dhcp er blevet opdateret.

Mvh. Jan