Løbetid
Fra : Fie & Christian

Dato : 08-12-00 10:12

Hej Alle

Ja, så er tiden allerede kommet! Tulle og Tilde skal steriliseres! Jeg er
dog meget i tvivl om, hvorvidt de er kommet i løbetid eller ej!

Tulle, som er utrolig kælen, er om muligt endnu mere kælen og "mor-syg". Hun
har lige siden hun var lille (suk!) løftet numsen, når man nusede hende lige
ved haleroden på ryggen, så dén kan jeg ikke rigtig bruge som indikator. Hun
er også MEGET snakkende, men hvorvidt det er de frustrerede klageråb eller
ej, ved jeg ikke-hvordan lyder "løbetids-snakken" ?

Tilde er blevet meget mere kælen, men minder ellers om Tilde, både med
snakken og "løften-numsen".

Hvad tror I-er de kommet i løbetid? De fyldte 6 måneder her den 6.december.

Hilsner fra Fie, Tilde og Tulle

Fra : jetpool

Dato : 08-12-00 11:01

hej

Jeg spurte min dyrlæge, han mente at de først kom i løbetid til foråret, min
er ca 7 måneder i dag, men jeg har fået dem neutraliseret, min veninde sige
at du kan ikke tage fejl, det jeg har fået at vide er, ar de køre med maven
hen af gulvet,
de miauwer ikke, de skriger, jeg har aldrig selv oplevet det.

--
Mor til Venus og Freja
Fie & Christian <dovenlas@hotmail.com> skrev i en

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-12-00 12:07

Hej
Havde for mange mange år siden en hunkat, som faktisk lyd som en due når hun
var i løbetid.
Hun slæbte faktisk maven hen ad gulvet, hun lignede at hun var svajrygget.
Joan

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 13:41

Fra : Fie & Christian

Dato : 08-12-00 13:41

Tak for jeres svar!

Tilde lyder netop fra tid til anden som en syg due, men det er langt fra
højt, men hun er også begyndt at rulle sig meget. Jeg tror måske, at de er
begyndt at vise tegn på løbetid, men at jeg har det helt store "show" til
gode !

Hilsen
Fie

Fra : Ann K.

Dato : 08-12-00 18:20

Hejsa.
Nogen burde altså have fortalt Saga, at hunkatte kun kommer i løbetid til
foråret
Første gang det skete, var helt nøjagtigt den 25/12 . Saga er født 13/6 -
regn selv ud hvor gammel hun var... Løbetiden tog 8 laaaange dage... og 11
dage efter startede hun forfra *suk*. Så røg hun på p-piller
De to løbetider vi oplevede var - lad os bare kalde det - utroligt
støjende!!!!
Vi bor i hus... og når selv naboen står ude på vejen og bekymret spørger til
"den syge kat", så....
Til gengæld hørte vi intet til damen, da hun besluttede sig for at blive
gravid!!! ingen jamren, kurren rundt på gulvet eller lignende! Heller intet,
man kunne tolke som adfærdsændring - kun en konstatering i midten af marts
måned "Jeg tror at Saga er gravid!"... og en fødsel i midt april!
Dvs. at hun har været i løbetid i midten af februar - og det er vel ikke
lige frem forår!? Kan huske at sneen det år lå meterhøjt - og at damen kun
liiige var ude i ca 10 minutter pr dag (hun hader sne ....

Lige til sidst... Kattene behøver altså ikke at have haft den første løbetid
_før_ sterilisation (jvf. at man kan neutralisere katte allerede fra 8 ugers
alderen).
Vil man undgå halløjet er det en fordel at neutralisere tidligt - og kattene
er såmænd nok ligeglade

Mvh Ann

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 08-12-00 19:28

> [...]
ugers
> alderen).
> Vil man undgå halløjet er det en fordel at neutralisere tidligt - og

Eller rettere, når katten vejer omkring 2 kg, før kan den nemlig ikke tåle
(eller har særlig godt af) at komme i fuild narkose.

- Mette

--
Gillian's Norske Skovkatte
http://www.dk-gillian.dk

Fra : Fie & Christian

Dato : 09-12-00 08:42

2 kg? Hmmmm.........det krav kan Tulle og Tilde absolut godt opfylde! *G*

Fie

Fra : Helle Andersen

Dato : 11-12-00 00:02

Mette B. Rahm skrev i meddelelsen ...

>Eller rettere, når katten vejer omkring 2 kg, før kan den nemlig ikke
tåle
>(eller har særlig godt af) at komme i fuild narkose.

Hej Mette

Det er ikke helt rigtigt. En del dyrlæger brugte/bruger denne
tommelfingerregel, men det er kun fordi narkosen er nemmere for
dem at dosere. Jeg kan fortælle dig at mine ilder-hunner kun har
vejet ca. 500 g når de er blevet steriliseret og det er præcis samme
operation og desuden tåler de bedøvelse dårligere end en kat, så
det kan altså sagtens lade sig gøre.
Så har man en dyrlæge, der ikke kan finde ud af at dosere
bedøvelse, hvis katten vejer under 2 kg, ville jeg ikke være
særlig tryg ved situationen.

--
Helle
If man could be crossed with a cat, it would improve man, but it would