Kønsmoden
Fra : Jens Christiansen

Dato : 24-09-01 17:59

Hej.

Vi har fået en hun kat som er 18 uger gammel. Hvornår vil den være
kønsmoden.

På forhånd tak for hjælpen
Jens.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-09-01 19:53

Hej Jens

Det er ikke til at sige. De fleste bliver kønsmodne i perioden mellem 6 mdr.
og 12 mdr., men nogle katte er tidligere på den og andre senere.

Men hun kan godt kastreres nu.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte

Dato : 25-09-01 01:06

Vores ene Skovkat gik i løb allerede som 4 mdr. så det er virkelig
forskelligt.
Missehilsner fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 25-09-01 15:45

"Birgitte" <nospamtruetrust@mail.dk> wrote in message
> Vores ene Skovkat gik i løb allerede som 4 mdr. så det er virkelig
> forskelligt.
> Missehilsner fra Birgitte
> DK. True Trust
> www.truetrust.dk

EEEK!!!

Da vi fik vores killinger fik vi at vide fra hunkattens ejer at hendes katte
(abyssiniere) gik i løbetid omkring 10 måneder. Og nu er der jo så det ved
det at vi også har en - foreløbig - ukastreret hankat (af en anden race),
som vores dyrlæge mener ska l være en 6-7 måneder før han skal kastreres. Så
altså, mit egentlige spørgsmål er vel:

Hvordan ser man om en hunkat er VED at komme i løbetid?!

Vi skulle jo gerne kunne nå at isolere den lille dame INDEN det "går galt"
hvis nu hun skulle være særligt fremmelig. Hankatten er en OKH, og den race
ER i hvertfald kendt for at være fremmelig!

mange miauende hilsner

Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-09-01 21:24

Hej Lisbeth

Du kan ikke se hvornår hunkatten er ved at gå i løbetid, hankatten vil altid
opdage det først. Så se at få overtalt din dyrlæge til at kastrere dine
katte nu eller i hvert fald hankatten.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats