Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan er det nu lige det er?
Fra : Bjarne Kjær

Dato : 24-09-01 16:33

Hej

Efter i 10 - 15 år kun at ha' kopieret på S/H RC papir, har jeg tænkt
mig
igen at prøve barytpapiret. Så hvordan er det nu lige man bedst får
tørret det
op så det ikke "krøller", når nu højglanspressen forlængst er gået til
de
evige "foto"marker.

Tips modtages med glæde

M.v.h.
Bjarne

Fra : Kristian Amby

Dato : 24-09-01 17:27

Der er mange forskellige forklaringer på, hvordan det skal gøres. Jeg
lægger dem på en avis med billedfladen opad og tørrer dem af med et
vaskeskind. Så bliver avisen dyngvåd, men det går ikke noget.
Jolængere billeder er om at tørre, jo mindre bulet bliver det. Til
sidst lægges de i pres i en bog. Jeg bruger "Afholdsbevægelsen i
Danmark" men jeg tror da, andre også kan bruges, det skal vare ikke
være glittet papir.

Mvh
Kristian Amby