DRIVEN og realisme (lidt spoilers?)
Fra : JSMadsen

Dato : 24-09-01 14:31

Jeg fik lige set Driven på DVD over weekenden.
Fed film! Seje actionscener og nogle dejlige babes
Dog er historien ikke det mest udviklede, men IMO holder den for den slags film Driven jo er.

Noget jeg har tænkt lidt på - da de kører ræs i Chicago's gader går det jo hurtigt.
Men vil det resultere i at flere kloakdæk (eller hvad man kan kalde dem)
flyver op i luften hver gang de kører over et?
Ligeledes bliver en ramme glas ved et busstop smadret da de kører forbi?

I filmen ser vi også en del ulykker med F1 carts under løb, 2 af dem følger vi med i.
Er det overhovedet realistisk at man kan overleve disse 2? De ser barske ud!
Næppe...

--
Har du en PSX, PS2, N64, DC eller anden spillekonsol?
Så er news:dk.spil.computer.konsol gruppen for dig!

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 24-09-01 16:58

"JSMadsen" <JS@09-2001.madsen.as> wrote in message
> Jeg fik lige set Driven på DVD over weekenden.
> Fed film! Seje actionscener og nogle dejlige babes
> Dog er historien ikke det mest udviklede, men IMO holder den for den slags
film Driven jo er.

Desværre er jeg ikke enig i din mening om filmen. Jeg synes det er noget
l***, men lad det nu ligge.

> [...]
> flyver op i luften hver gang de kører over et?
> Ligeledes bliver en ramme glas ved et busstop smadret da de kører forbi?

Teoretisk set? Måske. Jeg ved ikke hvordan reglerne er i CART serien, men i
F1 er der nogle specielle regler for hvordan bunden skal være udformet.
Grunden hertil er at for nogle år siden lavede man F1 bilerne så de havde et
vakum under bilen, og dermed blev suget fast til asfalten. Hvis de har det i
USA så kan det måske, samtidig med det lofttomme rum efter bilen, måske
løfte et kloakdæksel. Problemmet er at jeg ikke tror de kører 300+ i
trafikken, selvom filmen forsøger at give indtrykket. Så jeg tvivler på at
de kører stærkt nok til at det kan lade sig gøre. Mht glasset. Hvis det
virkelig kan lade sig gøre, hvorfor bliver butiksruder, bilruder osv ikke
smadret??? Men filmen er hvis heller ikke lavet for realismen

> [...]
følger vi med i.
> Er det overhovedet realistisk at man kan overleve disse 2? De ser barske

Well... Så du Zanardis ulykke forleden. Det troede jeg ikke nogen kunne
overleve. Det eneste urealistiske er at de ikke kom mere til skade (Zanardi
mistede begge ben).

mvh Thomas

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-09-01 23:14

JSMadsen skrev i meddelelsen <9ongq2$2pb9$3@news.cybercity.dk>...
> [...]
>flyver op i luften hver gang de kører over et?
>Ligeledes bliver en ramme glas ved et busstop smadret da de kører forbi?

Hvis du nogensinde har hørt sådan en bil, vil du vide de larmer afsindig
meget! Men jeg ved ikke lige om det er nok til at smadre busstop glas
tingene.. Selvfølgelig er det noget effekt der er lavet, men om det virkelig
kan lade sig gøre vil jeg ikke benægte.. selvom sådan noget glas er
forbandet tykt..

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.