Ericsson T66 og R600
Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-09-01 15:15

Ericsson har fart på for tiden. De har i dag annonceret to nye telefoner T66
og R600. Min 8210 kommer med sine 79g til at virke helt tung - Den nye T66
vejer kun 59g!

Mere info på:
http://www.ericsson.com/press/20010924-1228.html
http://www.ericsson.com/press/20010924-1555.html

Billeder af begge på:
http://www.ericsson.com/press/phli_pcoph.shtml

Peter

Fra : Morten B

Dato : 24-09-01 21:12

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> wrote in message
> [...]
T66
> og R600. Min 8210 kommer med sine 79g til at virke helt tung - Den nye T66

Jeg er ellers inkarneret Nokia-fan og har selv en 6210 som jeg havde tænkt
mig skulle skiftes ud med en 6310 når den kommer, men jeg må sgu indrømme at
Ericsson sender nogle meget spændende telefoner på markedet for tiden.

Jeg håber Nokia har et par overraskelser i ærmet. De er ved at være lidt
kedelige og forudsigelige.

/Morten

Fra : maxses

Dato : 25-09-01 07:17

> Jeg håber Nokia har et par overraskelser i ærmet. De er ved at være
lidt
> kedelige og forudsigelige.

Jeg er enig med dig om at nokia er en god telefon, men jeg synes at
Ericsson er bedre, og det lader jo som om ericsson overhaler nokia...
Og efterhånden er nokia's eneste fordel at de har et andet menu system,
og det mener jeg kun er et spørgsmål om tilvendelse...

Ericsson styre :)

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis

Dato : 25-09-01 07:57

> [...]
T66
> og R600. Min 8210 kommer med sine 79g til at virke helt tung - Den nye T66

Jeg synes at jeg en gang har hørt, at Ericsson stopper med at lave
mobiltelefoner men ehh... blev det ikke til noget eller fik jeg det bare
helt galt i halsen da jeg (ikke?) hørte det? Jeg håber det da ikke, for de
er da begyndt at lave nogle ret okay telefoner - og især deres blinkende
lysdiode vinder stor respekt hos mig (elsker små blinkende dioder) *GG*

--
Mvh.
Dennis

Fra : maxses

Dato : 25-09-01 08:30

Deres indtil vidre "fedeste" telefon er den nye T68 som kommer nu her en
gang ultimo 2001 eller starten 2002

tjek den...

mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis

Dato : 25-09-01 09:26

> Deres indtil vidre "fedeste" telefon er den nye T68 som kommer nu her en
> gang ultimo 2001 eller starten 2002

Så vidt jeg ved har T68'eren ikke aktiv klap? Jeg har tænkt på at en gang
når T39'eren kommer lidt mere ned i pris, så vil jeg have sådan een. Den har
hvad jeg har brug for - vibrator, aktiv klap og lang standby/taletid.. og så
selvfølgelig den blinkende lysdiode

--
Mvh.
Dennis

Fra : Peter

Dato : 25-09-01 09:35

"Dennis" <net90@mail.mira.dk> skrev

> Så vidt jeg ved har T68'eren ikke aktiv klap?

T68 har ingen klap, så det er måske lidt meget forlangt,
at klappen skulle være aktiv...

Fra : maxses

Dato : 25-09-01 10:01

> [...]
Den har
> hvad jeg har brug for - vibrator, aktiv klap og lang standby/taletid..

Helt sikkert, T39 er også okay, men jeg synes at den har et kæmpe minus
i og med at displayet er for lille...(lidt større en T10/T18/T28/T29...)

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis

Dato : 25-09-01 10:44

> Helt sikkert, T39 er også okay, men jeg synes at den har et kæmpe minus
> i og med at displayet er for lille...(lidt større en T10/T18/T28/T29...)

Tjoo.. det kunne så selvfølgelig være et minus, men jeg håber da at man kan
vænne sig til det. Jeg sender og modtager ikke vildt mange SMS'er (men dog
nogen). Det jeg frygter lidt er, at menuerne er så langsomme at man bliver
irriteret hver gang man bladre i det.

--
Mvh.
Dennis

Fra : maxses

Dato : 25-09-01 10:54

> [...]
dog
> nogen). Det jeg frygter lidt er, at menuerne er så langsomme at man

Ja selvfølgelig kan man vænne sig til det, men overblikket forsvinder
lidt + man får ikke så meget ud af de mange dejlige funktioner...

men misforstå mig ikke, jeg synes også at det er en vildt lækker
telefon, som jeg gerne køber hvis jeg bliver tilbudt den lige så billigt
som den sidste(ny R320r u abd. for 650-lovligt) :)

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 26-09-01 19:26

"maxses" <maxses.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
>
> Helt sikkert, T39 er også okay, men jeg synes at den har et kæmpe minus
> i og med at displayet er for lille...(lidt større en T10/T18/T28/T29...)

Displayet er lite, ja, men oppløsningen er god, og det er mer moderne enn de
på Nokia, synes jeg. Så displayet er meget bra i forhold til størrelsen. På
T39 går det også an å endre tegnstørrelsen, og det hjelper.

Men det hadde ikke vært å forakte om displayet hadde hatt et par linjer mer.
Skal man wappe eller lese mail på mobilen, blir det i minste laget med de
diplayene T10/T18/T28/T29 har.

Jeg har T39, men venter på T65...

Mvh

- Thorolv V.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-09-01 10:11

"Dennis" <net90@mail.mira.dk> wrote:

> [...]
>hvad jeg har brug for - vibrator, aktiv klap og lang standby/taletid.. og så

T68 har ingen klap. Men den har to blinkende lysdioder - så det må være den
ultimative telefon

Peter

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-09-01 09:25

> [...]
>er da begyndt at lave nogle ret okay telefoner - og især deres blinkende
>lysdiode vinder stor respekt hos mig (elsker små blinkende dioder) *GG*

Ja, Ericsson stopper med at lave mobiltelefoner, men kun i betydningen
fremstille. Det er blevet outsourcet til Flextronic - ganske som Siemens
gjorde det. Ericsson vil stadig udvikle og sælge mobiltelefoner. Fra 1/10
bliver det i samarbejde med Sony, men vi skal ikke forvente at se noget fra
EricSony før anden halvdel af næste år.

Peter

Fra : jan steen sørensen

Dato : 25-09-01 09:23

> Jeg synes at jeg en gang har hørt, at Ericsson stopper med at lave
> mobiltelefoner men ehh... blev det ikke til noget eller fik jeg det bare
> helt galt i halsen da jeg (ikke?) hørte det?

Galt i halsen? Egentligt ikke - hele pressen misforstod jo også udmeldingen
fra Ericsson, der var dog meget små noter om dementiet.

Der er forskel om Ericsson stopper med SELV at lave telefoner, eller stopper
med at lave telefoner.

Producere eller udvikle?
Ericsson har blot valgt ikke selv at producere telefonerne, men vil bruge
kræfterne på at udvikle nye terminaler (telefoner), og har derfor valgt at
outsource produktionen.
Præcis som andre store mobilfirmaer.

Jeg synes de kommer stærkt igen!
Jan

Fra : Peter

Dato : 25-09-01 09:39

"Dennis" <net90@mail.mira.dk> skrev

> og især deres blinkende lysdiode vinder stor respekt
> hos mig (elsker små blinkende dioder) *GG*

Hvad er egentlig meningen med blinkende lysdioder? Enhver kan
da se i displayet, om der er forbindelse, om der er igangværende
opkald, om der er modtaget SMS'er, om batteriet er ved at dø
eller om telefonen er i gang med at oplade. Lysdioden er hermed
aldeles overflødig - og giver kun unødig stress!! (Ja, jeg er hårdt
ramt!

Fra : Dennis

Dato : 25-09-01 09:56

> [...]
> eller om telefonen er i gang med at oplade. Lysdioden er hermed
> aldeles overflødig - og giver kun unødig stress!! (Ja, jeg er hårdt

Jég kan lide en blinkende lysdiode netop pga. alle de punkter som du skriver
der, så det er jo nok et spørgsmål om smag og behag

--
Mvh.
Dennis

Fra : Henrik

Dato : 25-09-01 13:46

> Enhver kan
> da se i displayet, om der er forbindelse, om der er igangværende
> opkald, om der er modtaget SMS'er, om batteriet er ved at dø
> eller om telefonen er i gang med at oplade.

Ikke på fem meters avstand!

/H