Powerpoint handlingsknapper
Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 24-09-01 15:08

Jeg er ved at oprette en skærmpræsentation der skal køre i loop dvs.kiosk.
Og har indsat handlingsknapperne "hjem", "tilbage til forrige", "næste", men
mangler en "stop"-knap. Hvordan for jeg oprettet den?

Fra : pre

Dato : 24-09-01 20:33

Brug Handlings-Indstillinger til f. eks. at starte et program / en makro.
pre

Fra : Majbritt Hansen

Dato : 09-10-01 08:56

Hvordan gør jeg det?

Fra : pre

Dato : 10-10-01 14:29

Der er mange muligheder:
Sæt Hyperlink til en slide udenfor loop´et
evt. til en Webside
Kør et program, eller en makro.

Mulighederne er i boksen, lige til at klikke ind. Men det er Handlings
Indstillingerne, ikke de indbyggede handlinger, altså samme sted hvor man
indlægger musik, lyde, diagrammer mm.
I menuen SlideShow er det linien lige efter Handlinger.

Endelig kan i menuen Setup Show vælges "Indtil ESC", og den menu er i det
hele taget meget væsentlig.

Det var måske smartere om du sendte mig en mail der fortæller historien og
ønskerne, så prøver jeg at finde mulighederne, der er faktisk mange.
pre ("slavic@ima"+"ge.dk")

Fra : Majbritt Hansen

Dato : 02-11-01 10:49

Jeg er ved at lave 2 udgaver af præsentationer:

Den ene skal dels køre i loop men med mulighed for at navigere rundt i
præsentationen, men har problemer med at lave en STOP-funktion/knap der
standser præsentationen som brugeren kan se nærmere på de enkelte dias, samt
en FORTSÆT-funktion/knap der igen sætter præsentationen i gang. Jeg har set
under "handlingsindstillinger" og kan lave FORTSÆT med "vis næste dias", men
kan ikke lave en STOP - jeg kan godt lave en "afslut diasshow" der virker
son ESC, men det afslutter jo hele præsentationen !.

Jeg har også problemer med en anden præsentation, det er et show der skal
distribueres på en cd-rom, og hvor modtageren bare skal kunne sætte
cd-rommen i pc'eren og den så starter showet automatisk, også selvom
modtageren ikke har PowerPoint.
Jeg har så gjort følgende:
1. Gem som PP-diasshow
2. Pakket som Rejsepræsentation med fremviser
3. Har lavet en autorunfil som hedder autorun.inf således:
[autorun]
open=navn.pps
4. Derefter brændt følgende 3 dele på en cd:
navn.pps
autorun.inf
pngsetup.exe

Men der sker ikke noget når jeg derefter sætter cd-rommen i en pc, hvad
enten der er installeret PowerPoint eller ej.

Jeg har også prøver følgende:

4. pres0.ppz
autorun.inf (open=pres0.ppz)
pngsetup.exe

Men her sker der ikke noget når jeg derefter sætter cd-rommen i en pc, hvad
enten der er installeret PowerPoint eller ej.
Prøver jeg at åbne via "denne comp.", for jeg beskeden dette er ikke et
Win32-program.

Har du en løsning på de 2 problemer.

Fra : pre

Dato : 02-11-01 20:20

Om ellers jeg husker ret, var det oprindelige ønske en stop-knap. Og det
blev da vist klaret?.
Mht. fortsættelse har du et problem: "Note that there is no automatic
facility to "return to the main presentation" ..... " Det er derfor mange
har samlet alle slides i én præsentation hvorfra man så vælger til den
aktuelle.

Jeg vil da gerne være med til at finde en løsning, men for evt. at kunne
snippe makroer, må jeg ha´ de helt konkrete ønsker/muligheder present.

Det med CD kræver nok lidt eksperimentering - nok også en PP viewer. Men
prøv at starte CD-præs. fra Start/Kør, eller måske smartere fra
Start/StartMenu/Programmer.
pre
(slavic) snabel-a (image.dk)

Fra : pre

Dato : 03-11-01 13:25

Når et "Custom Show" er lagt fast med tidsindstillinger mm. kører det
automatisk indtil ESC. Brugeren har ingen mulighed for at redigere, selvom
KarlSmart nok vil sidde og lege med tastaturets pauseknap.For
generelle repræsentationer gælder helt andre regler.

Auto-Run af CD forudsætter at der også er en *.dll, som er registreret i
Registry. Man kan skrive en sådan selv, helt faktisk er der i VBA rutiner
der gør det halve arbejde.

En anden vej er at sætte show´et op som en Add-In der skal indlæses enten
manuelt eller automatisk sammen med en ny værktøjslinie. Igen er det ting du
selv skal sidde med for at holde styr på enkelthederne.
Alligevel er det en større sag at gå i gang med og i betragtning af at
de fleste har deaktiveret Auto-Run for data-CD´er....

Men prøv at indsætte de rette data i denne snip:
****************
Sub progstart()
Dim RetVal
RetVal = Shell("C:\WINDOWS\Charmap.EXE", 1)
End Sub
****************
for i det mindste at få noget til at virke.

En anden mulighed er at creere en skabelon, eller ændre en af de
eksisterende (i min udgave 79) og jeg vil da gerne hjælpe med at vise
mulighederne, men spørgsmålet er hvor megen VBA rutine du har, og hvor megen
vejledning du har udover hjælpeteksterne. Det sidste kan vi nok finde en
udvej for.
pre

Fra : Majbritt Hansen

Dato : 06-11-01 09:43

Kære Pre
Så dvs. at der ikke er mulighed for at lave en STOP/PAUSE, det er ærgeligt.
Nej jeg ved slet ikke hvordan der arbejdes med VBA, med det kan jeg jo komme
til.
Hvor skal jeg indsætte de data du har givet mig?

Fra : pre

Dato : 07-11-01 15:10

Hej
1: Start PP. Tryk ALT+F11. Du er nu i VBE som har flere større eller
mindre vinduer. Hvis det store vindue ikke er åbent (hvidt) Klik Indsæt og
vælg modul.
Klip kodelinierne til udklipsholderne og indsæt dem i det store vindue. Ret
programadressen som nævnt. Sæt markøren i øverste linie og tryk F5. Det
spændende er nu hvad der sker for vi har nu brug for enhver form for info
hvadenten det er fejlmelding eller større eller mindre succes.
Når du forlader programmet svar Nej til at gemme makroen.

Jeg foreslår at vi nu forlader gruppen og kommunikerer direkte, så vi kan
tillade os at gøre dumheder i det stille. For vi skal forske i de
muligheder, der ikke er direkte beskrevet og jeg skal nok styre dig igennem.

pre