fastelavnskat
Fra : Gidde

Dato : 06-12-00 10:28

Lidt nyt om Labans besøg hos "tatovøren":
Hæhæ...Laban er ikke begejstret for sine nye ører, og han farer i dag
rundt og ryster på hele hovedet! Han ligner en fastelavnskat... eller en
børnetegning!
Øretatovering og narkose gik godt, og nu har han jo så enorme mængder
grøn farve i ørerne, og det klør og gør ondt, tror jeg. Dejligt, at han
slet ikke virker, som om det på nogen måde har påvirket ham - bortset
fra, at han altså er irriteret i ørerne.
Jeg undrer mig blot over, nu hvor noget af farve er forsvundet, at jeg
ikke kan se selve tatoveringen. Han har jo fået i begge ører, så man
burde vel kunne øjne et nummer eller to?
Han fik et lille sundhedstjek samtidig, og var som forventet for tyk.
Jeg har allerede i forvejen sat hans daglige ration 20 g ned i forhold
til det KV gav ham, men nu skal han altså ligefrem på rigtig diætmad.
Han skal tabe hele 1,0 kg!!! Nå, mere leg (motion) og et andet foder må
jo kunne få ham ned på de 4 kg. Jeg syntes nok han var en anelse buttet
- min kæreste og alle bekendte at han er lige tilpas - men hele 1 kg.
Det er altså meget! Han skal jo så reducere sin kropsvægt med en
femtedel!
Dejligt at have ham hjemme igen!
Mange hilsner Laban den Store & Gitte

Fra : Karsten

Dato : 06-12-00 11:05

Hej

Ang. tatovering, så er det mest normale at man kun tatoverer i det ene øre,
men nogle katte har svært ved at tage i mod den farve der bruges, og man
prøver så med begge ører i håb om at det ene lykkedes.................jeg
har selv en hunkat på snart 3 år, der er blevet tatovereret i begge ører, og
ingen af dem kan reelt læses særligt godt, et enkelt bogstav i det ene øre,
og et tal eller to i det andet, så egentlig var det spild af penge at få det
gjort....... men lad os dog håbe det er lykkedes i det bare det ene af
ørerne hos din kat.

MVH Pia Mortensen

Gidde <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A2E074A.8DE06628@hum.auc.dk...

Fra : Gidde

Dato : 06-12-00 11:40

Hej Pia
Hm. Min dyrlæge sagde at de konsekvent altid tatoverer begge ører, for at der -
hvis katten får skadet et øre i slagsmål - er størst mulig chance for at man kan
se et nr.
Laban har helt hvid hud i ørerne, og så vidt jeg forstod på dem, var alting gået
helt fint. Jeg synes dog bare ikke at jeg kan se et nummer....men det skyldes
måske, at han stadig har en del tush i ørerne, som skaller og hænger i kager
over det hele. Desuden folder han ørerne sammen, hvis han har mistanke om, at
jeg vil røre ved dem, for de gør vist lidt ondt endnu.
Nå, men jeg regner med, at der dukker et nummer op i dag eller i morgen....og
jeg skal i alt fald have ham indregistreret i det landsdækkende register hod KV
nu i dag eller i morgen.
Jeg håber virkelig at der er et nummer i begge ørerne. Men jo, jeg har hørt at
nogle katte ikke tager godt imod...men jeg troede især det var katte med mørk
hud...sorte katte fx.
Mvh. Gitte

Fra : Gidde

Dato : 06-12-00 11:57

Hov hov, nu tror jeg faktisk jeg kan se noget - i begge ører. Så vidt jeg kan se,
har de vendt nummeret på to forskellige måder i hvert øre. Et "vandret" og et
"lodret" tror jeg....det ser i alt fald ud som om der er noget....sådan nogle helt
fine små samlinger farve...spændende!
Hihi...ikke nok med har ifølge dyrlægen fylder lidt for meget som sådan...han fylder
også lidt her i NG'en efterhånden. Men hvad, man bliver jo tosset med sit skøre kræ!

Hilsen Gitte

Fra : Kate

Dato : 06-12-00 13:02

Mine tre er alle kun tatoverede i det ene øre og det var jeg rigtigt
utilfreds med da det blev gjort, men dyrlægen sagde at det gjorde de
altid. Johans er næsten ulæseligt, men det har jeg nu altid tilskrevet
Sofies ekstremt vask af hans ører da de var små. Nu rører hun ham
faktisk aldrig. Oliwer og Sofies er tydelige nok. Skal måske lige nævne
at Johan og Sofie er blevet 10 i sommer og Oliwer 8 dette efterår, så
tato'erne er ret gamle.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk