Tjekke om brugeren har adgang til en anden~
Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 24-09-01 12:31

Jeg vil gerne i PHP tjekke, om brugeren har adgang til en anden server, lad
os kalde den www.xxx.dk, og min side skulle så se forskellig ud, alt efter
om brugeren har adgang til denne server (hvor der normalt kræves
brugernavn+adgangskode) eller ej.

Min umiddelbare ide var at forsøge at hente en fil fra denne server:

$file = fopen ("http://www.xxx.dk/fil.txt", "r");

Jeg kunne så tjekke på $file, om det lykkedes.

Men der sker simpelthen bare det, at php-scriptet går i stå.

Detaljer: Mit php-script ligger på en Apache-server, den anden fil ligger på
en Microsoft IIS. Jeg kan godt hente filen direkte i browseren.

PS: Hvis det kræver noget med Perl, er det også ok.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thomas Albech

Dato : 24-09-01 12:40

Jeg tror faktisk det er samme problem jeg har beskrevet nedenfor

/Thomas

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 24-09-01 12:45

Thomas Albech skrev:

> Jeg tror faktisk det er samme problem jeg har beskrevet nedenfor

Ja, bortset fra, at det afgørende for mig er, om brugeren har *adgang* til
serveren eller ej - jeg har således slet ikke brug for faktiske data fra den
anden server. Det med at hente en fil fra en anden server var bare mit
forslag til, hvordan jeg kunne se, om brugeren havde adgang eller ej.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jakob Færch

Dato : 03-10-01 11:27

In article <B7D4E969.164E2%jjj@cyrk.dk>,
> [...]

> anden server. Det med at hente en fil fra en anden server var bare mit
> forslag til, hvordan jeg kunne se, om brugeren havde adgang eller ej.

Som jeg forstå det, mener du med "adgang", om brugeren i forvejen er
logget ind på "den anden server". I så fald gemmer brugerens browser i
nogle tilfælde (dvs. hvis der bruges standard http auth) login og
password og sender det til serveren, når den beder om det.

Problemet er, at dit fopen(...)-kald foregår på din server - og derfor
hjælper det ikke noget, at klientens browser "har adgang" til et andet
site.

Hvis jeg har misforstået dit problem, må du endelig skrive igen og
specificere lidt mere utvetydigt, hvad du mener

Mvh
Jakob

Fra : Thomas Albech

Dato : 24-09-01 12:44

http://www.php.net/manual/en/features.remote-files.php

Note: You can't use remote files in include() and require() statements on
Windows.

Dette er måske oxo svaret på dit probem.