Pissekat!!!
Fra : Lily

Dato : 24-09-01 12:11

Nu har jeg brug for at komme af med min vrede.
Min ca 18 uger gamle killing pisser over det hele. Det er ved at være
trættende at tørre pis og lort op alle vegne, fordi hun er ligeglad med
kattebakken. Hele mit hjem fungerer som en stor kattebakke for hende. Og jeg
har prøvet snart alt! Jeg sørger for at fjerne pletterne, så ingen lugt er
tilbage. Jeg har skiftet grusmærke flere gange. Så groft, så fint og nu
klumpende. Selv hvis der står en helt ren kattebakke, kan hun sætte sig i
vasketøjskurven ved siden af. Dvs ikke oveni, hun hopper op, vælter noget
tøj ned og pisser dér.
Jeg har været over hende hver gang hun vil sætte sig et andet sted, og har
båret hende på bakken. Så vil hun også gerne både det ene og andet. Men hun
opsøger den aldrig selv. Jeg har endda købt en til førstesalen, så hun ikke
skulle gå så langt. Lige lidt hjælper det.
Hjælp mig!!!! Hvis ikke hun snart holder op, ryger hun ud, eller bliver
aflivet. For min ellers ret så store tålmodighed er sluppet op!
Og hun mister mere og mere kærlighed fra mig.

Hilsen en meget frustreret Tina

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 24-09-01 12:54

Har du prøvet at holde hende i et lille rum med bakken og så langsomt udvide
eller er hun ligeglad med det? Ellers lyder det for mig som en kat der måske
skulle findes et hjem til hvor den kan bo ude for det er ikke sjovt når de
ikke er renlige.

Mvh Tina B Larsen

Fra : Gitte J.L

Dato : 24-09-01 13:02

Har dyrlægen undersøgt hende, og afvist at der er fysisk årsag til
urenligheden??
-Gitte

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-09-01 16:51

Hej Tina
Forstår dig godt, for det må nu være frustrerende med en urenlig kat!
Jeg har aldrig selv haft problemer i den retning, så jeg kan ikke rigtigt
komme med råd om, hvad du skal gøre.
Men fra et andet NG ved jeg, at du har små killinger i øjeblikket. Så jeg
tænkte på, om hun måske på en måde er jaloux på de små og derfor markerer
sig på denne uheldige måde? Måske andre der opdrætter, kan fortælle om
større killinger kan opføre sig sådan, når der kommer nye killinger, som jo
selvfølgelig får en del opmærksomhed?
Jeg går ud fra, at hun er født hos dig og som sådan ikke taget for tidligt
fra sin mor?

mvh Eva

Gitte J.L <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en

Fra : Lily

Dato : 24-09-01 17:01

Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3baf55b6$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> selvfølgelig får en del opmærksomhed?
> Jeg går ud fra, at hun er født hos dig og som sådan ikke taget for tidligt

Hej Eva

Hun er ikke født hos mig. Jeg fandt hende i en papkasse, der var godt tapet
til og sat i et busstopsted. Jeg vil skyde på at hun var 8-9 uger på det
tidspunkt. Så det er for tidligt at hun kom fra sin mor. Lige nu har jeg
bare fået nok af hende. Det betyder selvfølgelig ikke at jeg bare sparker
hende ud, men der skal snart en løsning på bordet
Mht til de små killinger så synes jeg ikke at de får mere opmærksomhed end
hende. Hun er altid oppe og ligge hos mig, når jeg sidder i sofaen, og jeg
føler ikke at jeg afviser hende. Det er faktisk først efter hun begyndte at
være slem til at tisse, at jeg er begyndt at afvise hende, fordi jeg er
irriteret på hende.

Hilsen Tina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-09-01 19:48

Hej Lily

Når en kat er urenlig er det enten

1. sygdom
2. territorieafmærkning - dette er en 16 ugers killing for ung til
3. et råb om hjælp

Få checket, at hun ikke lider af urinvejsinfektion.

Er det et råb om hjælp, vil det forværre problemet, at du afviser hende. Når
hun gør det et forkert sted, må du ikke skælde ud eller straffe, grib
hende - helst lige inden det går galt - og sæt hende BLIDT på bakken hvor du
så roser hende/giver godbidder/kæler med hende.

Straf/skælden ud virker ikke på katte, det gør ros/godbidder derimod.

Skyldes urenligheden derimod, at killingen er taget for tidligt fra moderen,
er der straks større problemer. Og så er det måske en ide at omplacere hende
som udekat (husk at kastrere hende først)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lily

Dato : 24-09-01 20:14

Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:E9Lr7.5048$t8.372404@news010.worldonline.dk...
> [...]
> 3. et råb om hjælp
>
> Få checket, at hun ikke lider af urinvejsinfektion.

Jeg har endnu ikke været hos dyrlægen, vil da hurtigt gøre det. Men hvis det
er en urinvejsinfektion vil hun så også lave lort andre steder?

> [...]
du
> så roser hende/giver godbidder/kæler med hende.

Jeg har aldrig skældt hende ud. Har taget hende så hurtigt som muligt, og
sat hende på bakken. Når hun så har tisset, har jeg rost hende meget.

> [...]
hende
> som udekat (husk at kastrere hende først)

Det ender desværre nok også med det. Jeg er ked af at skulle af med hende,
for hun er en skøn kat, men det kan bare ikke blive ved

Findes der nogle der videreformidler katte, andre end Inges ?

Hilsen Tina

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-09-01 21:16

Hej Tina

Der er også Kattens Værn!

mvh Eva

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-09-01 22:01

OgDyrenesBeskyttelse,Poppelstykket,Valby og Foreningen til værn om værgeløse
dyr, Islevdalvej.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-09-01 22:11

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message news:66Nr7.5100$t8.384355@news010.worldonline.dk...
> OgDyrenesBeskyttelse,Poppelstykket,Valby og Foreningen til værn om værgeløse
> dyr, Islevdalvej.

Dyrenes Beskyttelses Internat, der før lå på
Poppelstykket er nu flyttet til Roskilde

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-09-01 23:51

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message news:E9Lr7.5048$t8.372404@news010.worldonline.dk...
> 2. territorieafmærkning - dette er en 16 ugers killing for ung til

Ikke nødvendigvis Min første kat
territorieafmærkede, da han var 11 uger. Men jeg
tror du har ret i, at det nok ikke er
territorieafmærkning i dette tilfælde. Det plejer at
være koncentreret om specielle steder som dynen,
vasketøjet og ikke mange forskellige steder som
her.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Birgitte

Dato : 25-09-01 01:09

Jeg kender til katte der ikke vil gå på en kattebakke hvori der er grus, har
du prøvet med avis, både som glatte stykker og som iturevne, Det kunne vel
være et forsøg værd.
Mange missehilsner fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk