Kattelegetøj.
Fra : Ulla

Dato : 04-12-00 23:58

en eller anden efterlyste godt kattelegetøj.... Rosin går fuldstændig over
gevind når hun får kløerne i et tørt blad fra en af vore potteplanter. I
ved, de der løgplanter der skyder lange tynde blade op fra løget.... -Kan
sgi ikke lige huske hvad de hedder! Men i hvert fald pruster og sprutter hun
som en vildkat og Rosin er ellers normalt en meget dannet dame.

Første gang Rosin fik lov at snuse til en kiwi, var også rigtig, rigtig
skæg. Jeg kan ikke rigtig beskrive hvordan hun reagerede, men den her
underlige behårede tingest var i hvert fald for meget for hende... Det kunne
hun slet ikke finde ud af..... Vi har forsøgt at gentage succesen, men
desværre virker den slags åbenbart kun en gang her i huset.

En papirpose, frisk fra købmanden er også altid spændende, og når den ikke
længere lugter af indkøb, kan man jo altid bruge den som gemmested.

Sammenkrøllet avispapir, kinderæg med tørrede ærter i, gavebånd en masse og
reklamer på gulvet var et hit, inden Rosin begyndte at rende krudtet af
udenfor, og kan stadig være det når vildskaben kommer over hende.....
Håber det kunne bruges.

Med Venlig Hilsen Ulla

--
"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker

Fra : Morten Juel

Dato : 06-12-00 02:20

ærter i, gavebånd en masse og
[snip]

Øj hvis man prøver det med gavbånd her i huset går de også amok, og bag
efter æder de det ;o(

Mvh
Morten

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-12-00 08:04

Morten Juel <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DugX5.736$72.16081@twister.sunsite.auc.dk...
> ærter i, gavebånd en masse og
> [snip]
>
> Øj hvis man prøver det med gavbånd her i huset går de også amok, og bag
> [...]

Tja måske er det mig der er oversart men vi har altid holdt både små børn og
husdyr langt fra gavebånd som legetøj - idet jeg faktisk er overbevist om at
disse bånd indeholder en god mængde giftstof og yderligere at barn eller dyr
ved et uheld kan blive kvalt i det.

MVH Anne-Marie

Fra : marianne hellemose

Dato : 06-12-00 17:20

Ja jeg holder med Anne-Marie, da min datter arbejdede
hos en dyrlæge var der ikke ende på de rædselshistorier
om gavebånd der var viklet fuldstændig rundt om alt i
mave og tarme på katte (og hvalpe) i 8 ud af 10 tilfælde
endte det med aflivning, om ender af bånd som ejeren
"lige" ville trække ud den ene eller anden vej, med et dødt
kæledyr som resultat.

--
Marianne Hellemose

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

Fra : Gidde

Dato : 06-12-00 17:33

Fuldkommen enig!
Man kan jo bare slå op i en kattebog, eller spørge en dyrlæge...snor,
gavebånd og alt den slags har en tendens til at ødelægge dyrene indefra.
Jeg tror langt flere dyr ender på operationsbordet pga. den slags, end
vi sådan lige går og tror....og nogle af dem når nok aldrig turen på
operationsbordet. Desværre.
Mvh. Gitte

Fra : Ulla

Dato : 06-12-00 13:38

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:TDlX5.1179$7E2.119896@news101.telia.com...

> [...]
at
> disse bånd indeholder en god mængde giftstof og yderligere at barn eller

Rosin kunne aldrig finde på at spise noget der ikke lugter af mad, så det er
ikke lige på det område jeg er nevøs for hendes velbefindende. Med hensyn
til kvælningsrisikoen ved den slags legetøj, er det naturligvis også kun
under opsyn, hun får lov at lege med gavebåndene.

--
Med Venlig Hilsen Ulla

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-12-00 08:17

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> ærter i, gavebånd en masse og
> [snip]
>
> Øj hvis man prøver det med gavbånd her i huset går de også amok, og
bag
> efter æder de det ;o(

sweety mener at lametta absolut mø være her kun for at han kan æde
det...... heldigvis ( eller hvad?) kommer det ud i den anden ende i hel
tilstand......
han kan gnaske på det længe.... og gemmer sig så vi ikke opdager det før
det er for sent og han kun har en lille stump hængende ud af
mundvigen.....
så ser vi det ikke igen før det kommer ud i den anden ende*S*..... ikke
altid lige sjovt... derfor bliver lamettaen banlyst i år.....
--
knus sabina

did you ever wake up after a one night stand, and realize
that the person next to you is so ugly, that you'd rater
chew off your arm than risk waking this person....
thats coyote ugly!!

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-12-00 18:09

Morten Juel <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DugX5.736$72.16081@twister.sunsite.auc.dk...
> Øj hvis man prøver det med gavbånd her i huset går de også amok, og bag
> efter æder de det ;o(

Yep - gavebånd, snor, lametta, langt hår (!!) er absolut no-no!
Det kan blive siddende i tarmene med dyr operation til følge... en bekendts
kat har været turen igennem efter at have spist 10-15 cm. gavebånd - 6.000
kr. til dyrlæge/operation - men katten overlevede heldigvis

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Lisa K

Dato : 06-12-00 21:51

Gavebånd er bandlyst herhjemme fordi Salem havde en halv meter nede i gabet
sidste år. Heldigvis opdagede min kæreste det i tide og fik det hevet ud.

Men jeg tror at der er mange butiksansatte der er glad for mig når jeg siger
at jeg ikke skal
have bånd på gaverne, det kommer vi på lige inden at vi skal aflevere
julegaverne.

Lisa

Fra : pia larsen

Dato : 07-12-00 19:15

Her i den søde juletid har mine misser - alle fem, faktisk - stor glæde af
både hassel-og valnødder. Hasselnødderne er nu nok favoritten, men af en
eller andet grund kan både de og jeg blive ved med at se det sjove i, at
misserne kravler op på bordet (meget forbudt) og dasker en nød ud af skålen.
Så går den vilde jagt indtil nødden forsvinder ind under et eller andet
møbel.
Men så kravler man jo bare op og henter en ny. Vi ved jo hvor de
ligger....*G*
Til foråret vokser der vel nøddetræer op bag reolerne :)

Pia

Ulla <ullaogasger@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QjVW5.20$FC4.9115754@superman.mobilixnet.dk...

Fra : marianne hellemose

Dato : 07-12-00 22:39

pas på med hasselnødderne, de har en dum
størrelse, små nok til at ryge i halsen og for
store til at ryge helt igennem.
hilsen
-
Marianne Hellemose

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 07-12-00 20:47

Min søde kat Luna har en utrolig forkælighed for brugsens papirsposer, de er
bare dejlig både at lege og sov i de skrasler og bliver derfor angrebet til
sidst er posen fuldstændig perforeret. Papkasser er også meget højt på
ranglisten, måske det har noget med at gøre at hun sidste år tilbragte hele
julen i en six pak juleølskasse. Detsuden er kastanier gode at lege med de
triller godt og larmer. Gavebånd er bandlyst men hun sidder og kigger med
store undrende øjne når julgaverne pakkes ind, hun ser ud som om hun tror
gaverne er til hende men jeg ved jo godt at gavebåndet har hendes sande
interesse.

Tina