TeleDk ADSL løsninger ?
Fra : Niels G.

Dato : 24-09-01 09:03

Hejsa,
Er det lykkedes for nogen her at gennemskue den milliard million forskellige
ADSL tilbud TeleDK har. Deres egen support har tilsyneladende ikke, da jeg
ikke kan få et klart svar her. Det jeg gerne vil have,er et tilbud med en
router.
Det har jeg så fundet i NetExpress, men det påstår TeleDK så at jeg ikke kan
få, på trods af de lige har fortalt at jeg kan godt kan få ADSL. (Det er
blevet målt og checket osv.) Hvordan kan det nu være ??
Hos TeleDK siger de at "sådan er det bare!" Er NetExpress da ikke bygget på
alm. ADSL ??? Jeg har en grum mistanke om at alle problemerne skyldes at jeg
har ISDN i forvejen.
Håber der er nogen af jer der ved besked, for jeg er sg blevet lidt
småforvirret :-/

PS. Jeg har ikke adgang til TeleDK's nyhedsgrupper.

--
Mvh./Regards
Niels G.

Fra : Peter Andersen

Dato : 24-09-01 09:27

"Niels G." <m41a@repairman.com> wrote in message
> [...]

jeg
> har ISDN i forvejen.
> Håber der er nogen af jer der ved besked, for jeg er sg blevet lidt

Jeg forstår dig godt. Det ER KOMPLET umuligt at finde ud af det foretagende.
Noget hedder Bredbånd, andet Netexpress, og noget er hos teledk andet
opasia....!!?!

Jeg kan kun lige melde at jeg får ADSL fra TDC (det de kader bredbånd) den
1.oktober.. og det på den eksisterende ISDN linie.. Det er IKKE noget
problem og så får man 20% rabat på telefonsamtaler...
Den eneste forskel jeg kan se på Teledk og Netexpress er at teledk ikke har
den der mærkelige routerløsning, men fast IP, og telefon abonnementet med i
deres pr. md pris.

Nogle steder kan man ha indtryk af at bredbånd IKKE er inkluderet
interabonnement, men andre steder står der klart og tydeligt at det er ink.
så og så mange MB hjemmeside og emiladresser...

Suk! Deres, opasia og teledk suppert er umulig....

vh. Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-09-01 12:33

"Niels G." skrev:
> PS. Jeg har ikke adgang til TeleDK's nyhedsgrupper.

Så er den mest nærliggende:

Der kan du finde en masse spørgsmål om emnet !

Ellers er der jo Tele Danmarks hjemmeside.....

/Jan

Fra : Niels G.

Dato : 24-09-01 13:23

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> Så er den mest nærliggende:

> Der kan du finde en masse spørgsmål om emnet !
>
> Ellers er der jo Tele Danmarks hjemmeside.....
>
> /Jan

Hej Jan,
Tak for news groupen.

TeleDKs hjemmeside, den gider jeg ikke rigtig mere, jeg vil hellere høre fra
folk der rent faktisk har prøvet de forskellige abbonements former. Et er
hvad der står, et andet er tilsyneladende hvad man kan få/der virker !
Anyways, jeg vil prøve at slå et slag over i dk.edb.internet.udbydere.xdsl

--
Mvh./Regards
Niels G.

Fra : Erik Palsbo

Dato : 24-09-01 16:43

Det er jo e 'slags trøst' at Teledanmark heller ikke selv kan finde ud af
det. Standard undskyldnignen går på, at selskabet er delt op i flere
selskaber, men det er jo noget akademisk vrøvl.
NetExpress burde forbydes, og bliver sikkert aflivet at TDC meget snart. Det
kræver et specielt ATM kort i pc'eren og det er ikke ligetil at konfigurere
hvis man ikke har alle oplysninger. Endvidere køre det PPP over Ethernet,
hvilket betyder at det ikke er en 'fast' forbindelse men en 'dial-up'
forbindelse via Ethernet (derfor ATMK kortet). der skal altså foretages et
opkald, inden forbindelsen er etableret, men så kan man også lade den blive
hængende. (hvis den bliver afbrudt, skal der dog kaldes op igen, men dette
kan man lade RAS-forbindelse om selv at gøre).
TeleDK's løsning er mere elegannt og giver to forskellige muligheder.
1) en fast ip adresse, som man så kan benytte til en enkelt pc eller til et
via en NAT router til flere i et netværk. ELLER
2) 2 til 6 dynamiske ip-adresser. Her kan man tilslutte hele mollevitten
igennem en hub, og derved få hver enkelt (op til 6) PC direkte på nettet -
altså uden de begrænsninger som NAT routeren giver (og uden sammes
sikkerhed!!).
Ip-adresserne er dynamiske og tildeles når man tænder for sin pc. alle pcere
skal derfor konfigureres som DHCP, hvilket er uendeligt nemt og smertefrit.
Det skal dog bemærkes, at det er smart med en firewall aller zone-alarm
eller lign.
Dynamiske adresser er ikke så smart, hvis man har brug for at sætte en WEB
eller FTP server op med adgang udefra. Dette kan dog løses med enservice fra
http://www.dynip.com således at man altid har styr på serverens adresse.
En enkelt hage er der dog ved løsningen med dynamiske ip-adresser. Vil man
ha' en selvstændig print-server kørende (altså en TCP/IP printserver - ikke
via en PC), så giver det problemer. Der findes løsninger, men de er ikke
særligt elegante.
MVH
Erik

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-09-01 18:20

"Erik Palsbo" <erik@palsbo.com> skrev i en meddelelse news:3baf547d$0$278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> selskaber, men det er jo noget akademisk vrøvl.
> NetExpress burde forbydes, og bliver sikkert aflivet at TDC meget snart. Det

NE2 kører med router, mig bekendt leveres NE(1) ikke længere.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.:

Fra : hg

Dato : 25-09-01 08:37

Jeg har haft NE2 siden april i år, fik at vide at jeg var nr 4 under min
central (Hadsten) som fik NE2.
NE1 var da gået bagud af dansen, de solgte ikke dette produkt mere, da ATM
kort/løsningen var alt for besværlig (at supportere?). Gennem mit firma har
jeg efterfølgende fået Pro@ccess, med samme hastighed, min erfaring er bare
at P@ kører en smule langsommere end NE" (ca 520Kbit mod 450Kbit) men jeg
gider ikke brokke mig mere over det da jeg trods alt ikke betaler i
øjeblikket, og det efterhånden er begyndt at være mere stabilt. Til NE2
hører et Opasia abb. som jeg ville overflytte til basis abb. da jeg fik P@,
men fik at vide af en sælger hos Opasia "at det først kunne opsiges når
bindingsperioden på 6 mdr var gået" og så ville han ikke tage imod min abb.
ændring; ikke noget med et "ja tak, men du er bundet indtil de 6 mdr er
gået, og jeg sætter det til at blive ændret pr den dato hvor din
bindingsperiode er slut." Det havde da været helt fint, at få en sådan
oplysning, men en mavesur/helt nystartet sælger bliver man da træt af.

I forbindelse med at jeg havde lavet fået lavet NE2 om til P@ kom jeg til
at kigge ind til regningsservice på internet, hvilket kan anbefales, da jeg
i mit tilfælde var blevet bonnet for abb. til både NE2 og P@ samt jeg havde
fået skruet op for hastigheden til mit NE2 (fra 256 til 512Kbit),det skulle
de have 50 kr for, ikke nogen brok for det, men da de også tog for en
oprettelse for samme (449kr) var det nok. Samlet set, var det en
ekstraregning på lidt over 2000kr. Den er efterfølgende blevet rettet, men
hvis jeg ikke selv havde checket var regningen da vist bare røget i gennem
systemet.

Morale: check jeres regning fra TDC, for de har ikke selv helt check på det
selv.

Henning

Fra : Niels G.

Dato : 02-10-01 09:33

Hejsa,
Tak for alle jeres svar/indlæg, nu er tågerne så småt ved at lette. Det hele
er endt med at jeg har bestilt BB 256/128 ,med 2 dynamiske IP adr. Det
skulle komme op at køre D. 3/10 så nu får vi se om det er noget der dur'

--
Mvh./Regards
Niels G.