Proaccess ADSL med enten 5711 eller 5781
Fra : Jens

Dato : 24-09-01 08:07

Jeg har taget mig den frihed at hacke password på en Pro@ccess ADSL leveret
router, så jeg evt. kan ændre i opsætningen.
Jeg har fået indsat mit eget password, så jeg kan logge ind i routeren. Det
er alt sammen meget fint.
I flg. manualen skal jeg kunne tilgå routerens webinterface på
192.168.1.1 i sin browser eller via Telnet.
Men det virker ikke ! Har TDC konfigureret noget (filter f.eks.) eller på
anden måde slået det fra ?
Hvis ja, hvordan slår jeg det til igen ?

Jens

PS: Da jeg ikke har Internet adgang hos TDC har jeg ikke skrevet i deres
internet grupper.
PSS: Aktuelt for både 5711 og 5781 routere.

Fra : Brian Ibsen

Dato : 24-09-01 21:33

Den har en speciel IP addresse til admin.

Prøv at lave en "eth list" så er der een der hedder Manegment IP

Fra : Jens

Dato : 25-09-01 06:52

"Brian Ibsen" <flyinghigh@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Den har en speciel IP addresse til admin.
>
> Prøv at lave en "eth list" så er der een der hedder Manegment IP

Det har jeg også prøvet, kan dog ikke få det til at virke! Min PC sidder på
192.168.1.10 og jeg har skrevet:

ETH IP MGMT 192.168.1.10 255.255.255.0
SAVE
REBOOT

Men det virker ikke. Det er som om der er filter på !

Jens

Fra : Kjeld Paabøl Hansen

Dato : 25-09-01 23:32

Det er ikke adressen på din PC du skal skrive. Du kan f.eks give routeren
management adressen 192.168.1.5

Så er det denne adresse du skal connecte til i Hyperterminal eller
browseren eller config softwaren.

Der er filtre der forhindrer dig i at TFTP mellem config software og
routeren. Så vidt jeg husker skal du også enable SNMP på LAN siden
Du kan finde ud af om trafik bliver fanget af et filter med kommandoen:

ETH IP FILTER WATCH ON|OFF

'Fangster' kan du se i loggen.

Venlig hilsen
Kjeld

Fra : Jens

Dato : 26-09-01 00:10

"Kjeld Paabøl Hansen" <paabol@12mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke adressen på din PC du skal skrive. Du kan f.eks give routeren
> management adressen 192.168.1.5

Kan jeg give routeren den samme management adresse som den har på Ethernet
interfacet ? Eksempel: 192.168.1.1 Ethernet (LAN) og 192.168.1.1 Management
?

> Så er det denne adresse du skal connecte til i Hyperterminal eller
> browseren eller config softwaren.

Okey, det prøver jeg.

> [...]
> routeren. Så vidt jeg husker skal du også enable SNMP på LAN siden
> Du kan finde ud af om trafik bliver fanget af et filter med kommandoen:

Ah! Interessant.....

> 'Fangster' kan du se i loggen.
>
> Venlig hilsen
> Kjeld

Takker!

Jens

Fra : Tor Selmer

Dato : 27-09-01 20:27

Hej Jens

Det er ikke så smart at ændre password, TDC er ved at remote opgradere
samtlige SpeedStream 5711 routere, nu kommer du ud på deres fejlliste med
"wrong password"...

Jeg vil foreslå dig at konvertere til Pro@ccess ADSL på Ethernet uden
standard router og så sætte en Linux dåse op som router.

Med venlig hilsen

Tor

Fra : Jens

Dato : 27-09-01 22:15

"Tor Selmer" <support@#fjerndette#ottens.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jens
>
> Det er ikke så smart at ændre password, TDC er ved at remote opgradere
> samtlige SpeedStream 5711 routere, nu kommer du ud på deres fejlliste med
> "wrong password"...

Hvis de spørger, har jeg sat min egen router på i stedet.... For at checke
det, skal de fysisk ud på adressen. Jeg kan selv opgradere routerens
firmware.

> Jeg vil foreslå dig at konvertere til Pro@ccess ADSL på Ethernet uden
> standard router og så sætte en Linux dåse op som router.

Nu er det ikke min egen linie privat, så det er pt. ikke muligt.

Jens

Fra : Enok Hauge

Dato : 27-09-01 23:22

On Thu, 27 Sep 2001 23:14:34 +0200, "Jens"
> [...]

>Hvis de spørger, har jeg sat min egen router på i stedet.... For at checke
>det, skal de fysisk ud på adressen. Jeg kan selv opgradere routerens

Nej, TDC kan blot nøjes med at tjekke routerens MAC-adresse. Når de så
har gjort det har du lidt af et forklaringsproblem, hvis du har
fortalt dem at du har sat din egen router på.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Jens

Dato : 27-09-01 23:39

"Enok Hauge" <enokh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, TDC kan blot nøjes med at tjekke routerens MAC-adresse. Når de så
> har gjort det har du lidt af et forklaringsproblem, hvis du har
> fortalt dem at du har sat din egen router på.

Så må vi jo se om de vil have mig som kunde....... Hvis ikke, så nedlægger
de jo nok forbindelsen.....

Jens

Fra : Morten Nielsen

Dato : 29-09-01 16:08

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
> Jeg har taget mig den frihed at hacke password på en Pro@ccess ADSL
leveret
> router, så jeg evt. kan ændre i opsætningen.

Kunne du evt, dele ud af din viden omkring hvodan man gør det? Jeg har i
lang tid prøvet, men de hjemmesider jeg har været inde på står der, at man
skal bruge et specielt konsolkabel (som man åbenbart selv skal lodde sammen)
og så bruge routerens serienummer som password.
Jeg gider ikke at skulle finde loddekolben frem og begynde at flække et
tvivlsomt kabel sammen, så hvis du havde en nemmere løsning?

Fra : Jens

Dato : 30-09-01 13:14

"Morten Nielsen" <kingofchess@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg gider ikke at skulle finde loddekolben frem og begynde at flække et
> tvivlsomt kabel sammen, så hvis du havde en nemmere løsning?

Det kan ikke lade sig gøre uden konsolkablet, så hvis du ikke har et, så må
du finde loddekolben frem. Mit kabel lå i æsken fra TDC.
Muligvis kan du bruge et kabel som følger med andre typer routere, men jeg
er ikke sikker. Men prøv dig frem, hvis du kan få fat på/låne et sådan
kabel.

Jens