Wap spørgsmål
Fra : Hansen Søren Thestru~

Dato : 24-09-01 07:53

Hej Alle

Nu er jeg lidt ny udi det med Wap - så nu er det så jeg spørger.

Jeg har en side på nettet (www.netgol.com) som skriver de har wap. De har
også en simulation af denne. Men hvordan kommer jeg på den via min egen
telefon? Jeg kan ikke se at de skriver nogen adresse nogen steder ...

Hansen

Fra : JK

Dato : 24-09-01 08:15

Adessen er wap.gelon.net

JK

"Hansen Søren Thestrup" <bluesboys@-remove-hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:9oml91$fi0$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Hansen Søren Thestru~

Dato : 24-09-01 08:49

> Adessen er wap.gelon.net
>
> JK

Hmm synes ikke lige den er til at overskue. Det virker som en kæmpe portal
til alt muligt. Burde man ikke bare kunne skrive wap.netgol.com ? Det virker
da logisk, men det behøves det selvfølgelig ikke at være

Hansen

Fra : ht

Dato : 25-09-01 11:38

"Hansen Søren Thestrup" <bluesboys@-remove-hotmail.com> wrote in

> [...]
> wap. De har også en simulation af denne. Men hvordan kommer jeg
> på den via min egen telefon? Jeg kan ikke se at de skriver nogen

Det almindelige er enten wap.xxx.com eller www.xxx.com/wap/

Afhængig af, hvilken telefon du har, kan det være nødvendigt at skrive
hele stien, inklusive hovedmenuens navn, altså
www.xxx.com/wap/index.wml

Jeg bruger fx selv begge dele - min "professionelle" wap-side er på
wap.copenhagenpictures.dk, mens min private er på
www.ohlsen.dk/ht/wap/index.wml - det sidste er i øvrigt en god måde at
omgås det få antal URL-pladser, der sædvanligvis er i en WAP-telefon:
ved at lave sin egen WAP-service, kan man hurtigt tilføje/ændre/fjerne
en WAP-tjeneste til sin egen brugermenu, og så kun behøve at have een
URL i telefonen, man altid lægger ud med at kalde/hente.

I øvrigt en god ide til en "column" - tak for den.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

--

WAP-Editor, Wireless Business And Technology, www.wbt2.com

Fra : Hansen Søren Thestru~

Dato : 25-09-01 12:21

> Det almindelige er enten wap.xxx.com eller www.xxx.com/wap/
>
> Afhængig af, hvilken telefon du har, kan det være nødvendigt at skrive
> hele stien, inklusive hovedmenuens navn, altså
> www.xxx.com/wap/index.wml

Jeg synes ikke lige jeg kan få det til at virke - den skriver Ukendt
filformat ?? At den er brasiliansk burde da ikke have noget at sige ...
eller hvad?

Det var så lidt

Hansen