Forskellige a:link i CSS ???
Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 24-09-01 05:52

Hvis nu jeg har valgt at de links der er i min menu skal have en bestemt
baggrundsfarve ved hover, men at andre links på min side ikke skal. Hvordan
kan jeg så have flere a'er i min CSS ????

Håber i forstår :) ... og vil hjælpe !

Brian Rosenkrantz

Fra : Claus Pryds

Dato : 24-09-01 06:22

"Brian Rosenkrantz" <brian@rosenkrantz.it> wrote in message
> [...]
> baggrundsfarve ved hover, men at andre links på min side ikke skal.
Hvordan
> kan jeg så have flere a'er i min CSS ????

Du skal bruge class
Normale links f.eks:

a:link,a:visited,a:active
{
CSS erklæringer
}
a:hover
{
CSS erklæringer
}

Links med class

a.nye-links:link,a.nye-links:visited,a.nye-links:active
{
CSS erklæringer
}
a.nye-links:hover
{
CSS erklæringer
}

Og der hvor du skal bruge classen skriver du :

Du kan læse lidt mere om CSS på det link der står i min signatur eller på
http://www.html.dk under tutorials og CSS
--
MVH
Claus Pryds

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 26-09-01 05:39

"Claus Pryds" wrote in message

> Og der hvor du skal bruge classen skriver du :
>
> Du kan læse lidt mere om CSS på det link der står i min signatur eller på
> http://www.html.dk under tutorials og CSS

Mange tak for hjælpen og for linket :)
Brian Rosenkrantz