De små tissende miser
Fra : Kitty

Dato : 02-12-00 22:52

Jeg har tidligere skrevt om mine små tissende misser - det vil jeg ikke
kalde dem mere, for efter at de er blevt kastreret tisser de ikke mere - i
hvert fald ikke på mig. I øvrigt tak for de mange gode råd i den anledning.

Jeg vel gerne fortælle, at det er to små brødre jeg fik, samme mor, men de
må bestemt have forskellige fædre. Felix er lille spinkel, lysegrå, meget
livlig og gesvindt. Mischa derimod er stor, semilanghåret,let rødlig og en
meget eftertænksom kat der følger mig overalt i huset som en lille hund.
Han er mild og venlig og tager sig overhovedet ikke af lille Felix
spilopper. De kommer ualmindeligt godt ud af det sammen, og vi har her i
huset slet ikke nogen af de problemer som jeg ind i mellem læser om her på
siden.

jeg har ikke før at katte og jeg må sige at det har været en stor glæde.
Min bedre halvdel var noget betænkelig da jeg sagde ja til at modtage 2
små killinger, og min søn syntes vist nok, at nu var den helt gal. Èn
kunne gå an, men hele 2 - det var for meget. Men begge de små spilopmagere
har i dag vundet alles hjerter.

PS. Jeg læste lige noget om at tun indeholdt for meget magnesium til at
være god kattemad, kan det ha sin rigtighed - det vil vi blive meget kede
af her i huset.

hilsen Kitty, Felix og Mischa

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-12-00 00:43

Kitty <Kitty@Leopold.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90bqtd$1tc$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> kalde dem mere, for efter at de er blevt kastreret tisser de ikke mere - i
> hvert fald ikke på mig. I øvrigt tak for de mange gode råd i den

Hej Kitty

Det er godt at høre

> PS. Jeg læste lige noget om at tun indeholdt for meget magnesium til at
> være god kattemad, kan det ha sin rigtighed - det vil vi blive meget kede
> af her i huset.

Ja, desværre - og for meget magnesium kan være årsag til urinvejsproblemer
(FUS) hos hankatte.
Men som andre har sagt, alt med måde - det vil sige, hvis kattene ellers får
foder, som har lavt indhold af magnesium (tørfoder af en god kvalitet), så
kan man godt give tun som godbid, det skal bare ikke være hver eller hver
anden dag og en hel dåse ad gangen...

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Gidde

Dato : 03-12-00 10:40

Hejsa
Er det virkelig kun hankatte, som risikerer at få urinvejssten? Det lyder
underligt, at det er kønsrelateret?
Mvh. Gitte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-12-00 11:31

Gidde <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A2A1586.F7752D61@hum.auc.dk...
> Hejsa
> Er det virkelig kun hankatte, som risikerer at få urinvejssten? Det lyder
> underligt, at det er kønsrelateret?
> Mvh. Gitte

Hej Gitte

Hunkatte kan givetvis heller ikke tåle for meget magnesium, og kan sikkert
også danne urinvejssten, men da hankattenes urinrør er meget smallere end
hunkattenes, så kan de ikke passere igennem og komme ud på normal vis.
Så det er kønsrelateret på den måde...

Mvh. Camilla

Fra : Gidde

Dato : 03-12-00 12:00

Hej Camilla
Aha. Det lyder egtl. ganske logisk. Tak for svaret.
Mvh. Gitte