Database
Fra : Stranger

Dato : 23-09-01 22:01

Jeg har lavet en billededatabase som jeg gerne vil have adgang til via WWW.
Brugeren skal kunne se DB's indhold (i form af tabeller), opdatere, tilføje
og slette dataen i DB.
Før har jeg lavet lignede programmer hvor jeg brugte Swing til grænsefladen
og JDBC til kommunikation med DB. Men da min primære opgave ikke er at bruge
ret lang tid på at lave en "pæn" brugergrænseflade, så har jeg overvejet at
selve grænsefladen skal være i html (dvs. brugeren indtaster oplysningerne
via FORM, resultaterne vises som HTML tabeller osv...). Men hvordan gør jeg
det? Jeg har lige kigget på servlets, men det ser ret mystisk ud da jeg
aldrig har arbejdet med dem før: compileren kan bl.a. ikke finde
javax.servlet.* (jeg har instaleret J2EE1.3). I tilfælde af servlets, kræver
det så noget specielt af serveren?
Eller er der noget andet end servlets der kan bruges?

mvh Dejan

Fra : Lars Dam

Dato : 23-09-01 23:01

On Sun, 23 Sep 2001 23:00:38 +0200, "Stranger" <stranger@tdcspace.dk>
wrote:

> [...]
>det så noget specielt af serveren?
>Eller er der noget andet end servlets der kan bruges?

Servlets er rimeligt nemt at bruge. Dine servlet klasser bliver svjv.
implementeret af din webserver. Dvs. installerer du tomcat, orion,
resin eller hvad de nu hedder, så får du dine servlet klasser med.

>mvh Dejan

vh. ld

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 24-09-01 07:31

"Lars Dam" <larsdamXXspamXXprotectionXX@post2.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:drmsqtkm67mpbpeojs4382a8km5c25eekq@4ax.com...
> [...]
orion,
> resin eller hvad de nu hedder, så får du dine servlet klasser

Og hvis du så laver din HTML i en JSP fil og kalder dine beans
med taglibs så slipper du for at blandet brugergrænseflade med
funktionalitet.

Hvilket gør dit program pænere, og nemmere at have med at gøre.
At få en servlet til at smide HTML er en ret dum ting, specielt
hvis en webdesigner skal ændre designet.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish