øretatovering
Fra : Gidde

Dato : 01-12-00 10:40

Hej gruppe
Jeg har nu besluttet at Laban skal øretatoveres. Han er godt nok
indekat, men jeg bryder mig ikke om, at han ikke har en tatoo, hvis han
en dag skulle slippe ud.
Eftersom han er kastreret, kan jeg jo ikke få det gjort i forbindelse
med det, så der bliver ingen rabat på den måde.
Har I et bud på, hvad jeg kan forvente, det vil koste? Om det koster
250, 500 eller 800 kr. vil ikke ændre min beslutning, men et bud ville
alligevel være rart.
Er der noget jeg burde være opmærksom på i forbindelse med selve besøget
hos dyrlægen?
Laban og jeg har endnu aldrig været hos dyrlægen sammen endnu, og han er
absolut ikke en kat man sådan lige holder fast i, hvis han ikke vil stå
stille. Han er 100% sin egen, og kan faktisk også blive ret grov, hvis
situationen ikke passer ham.
Mvh. Gitte

PS: At vi ikke har været hos dyrlægen endnu skyldes, at vi kun har haft
ham siden september (han var netop blevet vaccineret og dyrlægetjekket
hos Kattens Værn). Så det er altså meningen, at han fremover skal til
sine årlige tjek...alt efter hvad dyrlægen anbefaler os.

Fra : N/A

Dato : 01-12-00 17:02

Fra : Gidde

Dato : 01-12-00 17:02

Hejsa
Ok. Tager det flere timer...nå ja, en narkose er vel en narkose. Jeg vil dog
nødig være dyrlægen, hvis Laban får nys om sprøjter osv. Suk min stakkels mis
skal i narkose...
Jeg tror og håber, at det er en god dyrlæge jeg har fundet. Vi har foreløbig
benyttet Gistrup Dyreklinik her ved Aalborg...men om de er særlig kattekyndige
ved jeg ikke. Der er hele 7 dyrlæger i biksen, så jeg håber da at een af dem er
den særlige kattedyrlæge, som man kan føle sig 100% tryg ved. Foreløbig har vi
kun brugt dem som foderforhandlere, så mit kendskab til dem er stadig
begrænset. Hvis nogen her i gruppen kender til dem, vil jeg gerne høre nærmere.

Jeg valgte Gistrup Dyreklinik fordi de ligger 10 minutter herfra...let at hente
foder på cykel, kort at køre i taxaen, hvis der sker noget.
Hilsen Gitte

Fra : Gidde

Dato : 01-12-00 17:15

glemte lige...
Jeg tror jeg vil ringe til dem på mandag ... så kan jeg også bedre danne mig et
indtryk af dem. Det er jo ikke ligefrem kattens synspunkter, som i første omgang
resulterede i valget af dyrlæge...
Er der iøvrigt risiko for komplikationer med sådan en tatovering? Narkoser er
naturligvis ikke uden risiko...jeg tænker mere specifikt på allergiske reaktioner
osv.
Hilsen Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-12-00 22:32

Hej Gitte

Man kan jo blive allergisk for næsten alt, men jeg har aldrig hørt om det i
forbindelse med øretatovering.