Problemer med at samle bøssen
Fra : Søren Holm

Dato : 23-09-01 21:05

Under rensning af mit haglgevær lykkedes det mig at trykke på aftrækkerne
efter at forskæftet var taget af. Nok ikks særlig smart - men. Nu kan jeg
ikke samle bøssen igen. Hvad gør jeg? Er der nogle gode råd at få?

Bøssen er en Simson Suhl side by side.

Venlig Hilsen
S Holm

Fra : PJ

Dato : 23-09-01 23:50

Bare saml bøssen uden forskæfte - støt den når du bukker "ladeknasterne -
husk greenerlåsen skal til siden når du gør det. Keine hexerie - nur
behandigkeit!
knæk og Bræk
Pierre Jakobi

Fra : Søren Holm

Dato : 24-09-01 19:39

Tak for hjælp - det virkede
S Holm

Fra : Jan Nielsen

Dato : 24-09-01 07:26

On Sun, 23 Sep 2001 22:04:32 +0200, "Søren Holm" <sholm@mail.dk> wrote:

> [...]
>efter at forskæftet var taget af. Nok ikks særlig smart - men. Nu kan jeg
>ikke samle bøssen igen. Hvad gør jeg? Er der nogle gode råd at få?

Normalt kan forskæftet lirkes på plads med lidt forsigtighed. Ellers
kan geværet spændes igen ved at tage løbet af og presse/vippe spændestykkerne,
som ses foran i baskylen, mod en bordkant eller lignende. (Du skal nok ikke lige
bruge spisebordet da det kan gi' mærker...) Det kræver lidt "fingerspitzgeful",
så nøjes med at spænde et slagstykke af gangen.

--
- JN -

Fra : Søren Holm

Dato : 24-09-01 19:40