Skærme
Fijala 3554
farverne rammer ikke rigtigt i højre hjørn~
Fra : Tom Nielsen

Dato : 23-09-01 21:19

Hejsa,

På min nye skærm har jeg et problem.
I øverste højre hjørne (6x4cm) er der problemer. Den kan ikke ramme alle
farverne lige. Så hvis man tegner en rød og en blå horizontal streg under
hinanden, får man en lille blanding.
De 3 små win.iconer (min, resize og close) bliver også tegnet uklart. Til
venstre for dem er der en rød kant og oven over er der en blå... men kun i
det 6x4cm område.

Skærmen er en 19" samsung 950p, har i nogen ideer til hvordan man kan
indstille sig uden om problemet, eller er det tilbage med skidtet.

(har rodet med en masse indstillinger, så som focus, color, bright, moire og
hvad der ellers er - men intet ser ud til at hjælpe)

Tom Nielsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-09-01 16:23

"Tom Nielsen" <tom@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> hvad der ellers er - men intet ser ud til at hjælpe)

Jeg kender ikke Samsungs skærme, men det er en konvergensfejl det drejer sig
om som du ikke selv kan rette. Det er flere år siden de første
selvkonvergerende TV skærme dukkede om og de er vel også slået igennem på
monitormarkede (?).

Du skal returnere skærmen da fejlen muligvis kun kan rettes ved at skifte
billedrøret.

Peter Jensen