Hvem kan hjælpe mig ?
Fra : torden

Dato : 23-09-01 20:24

www.lottes.dk kan man hente javaapplets knapper, ure m.m., de er alle
pakket i en zip og når den åbnes ser man nogle ikoner, nogle er html ikoner
og kan åbnes, men jeg tror at de eller det ikon der "spørger" hvilket
program jeg ønsker at åbne filen med er selve java appletten, jeg har åbnet
den i notebook kopieret firkanter tekst og sat det ind et vilkårligt sted i
et html dokument, efterfølgende har jeg kigget på siden i explorer, - den
virkede ikke ! - hvordan får man disse færdige applets til at virke på en
hjemmeside - jeg håber nogen vil hjælpe mig.

Med venlig hilsen Niels Hugo

Fra : Soeren Dalby

Dato : 24-09-01 20:22

Det er fordi filtypen ikke er registreret i din Windows explorer. Se
View->Options->Filetypes i Windows explorer. Når denne ikke kendes, spørger
explorer om hvilket program du ønsker kørt.

Hvis det er filer af typen .class, skal du prøve at kigge på Java SDK fra
Sun. Den har en appletviewer.

--
Best regards

Soeren Dalby
www.dalbydata.dk

Fra : Morten Kristoffer Ha~

Dato : 26-09-01 13:38

torden wrote:

> [...]
> virkede ikke ! - hvordan får man disse færdige applets til at virke på en
> hjemmeside - jeg håber nogen vil hjælpe mig.

Hej Niels Hugo

Det du skal skrive på din html side er information om hvor appletten
ligger mv. Det kan se sådan ud:
(sakset fra html filen der følger med 'emailer.zip' fra lotte.dk)

<APPLET CODE="Contact.class" WIDTH=110 HEIGHT=115>
<PARAM NAME=a0 VALUE="Elmer|elmer@en.com">
<PARAM NAME=a1 VALUE="Kelly|keylly@dada.com">
<PARAM NAME=a2 VALUE="Sheila Jones|sheilaj@who.com">
<PARAM NAME=a3 VALUE="Veronica Smith|vsmith@wow.com">
<PARAM NAME=a4 VALUE="Christ Harley|charley@vroom.com">
<PARAM NAME=a5 VALUE="John Jacobs|jjacobs@usa.com">
<PARAM NAME=a6 VALUE="Mary Max|marym@xyz.com">
<PARAM NAME=a7 VALUE="Jeff Thomas|jthomas4@why.com">
</APPLET>

Teksten med STORT skal du ikke ændre på. CODE er navnet på den applet du
vil køre, samt evt. den relative sti fra den html fil der kalder den.
WIDTH og HEIGHT er den størrelse, i pixels, din applet skal have. PARAM
er evt parametre appletten skal kaldes med, NAME er navnet på
parameteret, VALUE er indholdet (her personnavn og email adresse.).

Det er forskelligt fra applet til applet om den skal kaldes med
parametre eller se, se i den medfølgende html fil hvis du er i tvivl.

Håber at dette hjalp.

Mvh Morten

(en anden gang kan du evt. prøve at stille dit spørgsmål i
news://dk.edb.internet.webdesign.html det er en gruppe specifik for html
spørgsmål)