Portscanninger?
Fra : Jens S

Dato : 23-09-01 19:16

Hej NG

Jeg sidder på et lokalnetværk i en andelsboligforening. Min lokale IP er
192.168.1.33. Jeg har installeret Zonealarm, som ret tit kommer med denne
meddelelse:

The firewall has blocked Internet
access to your computer
(NetBIOS Session) from 192.168.1.40
(TCP Port 1092) [TCP Flags: S].
Time: 9/23/2001 14:15:44

Det gentager sig ind i mellem. Denne meddelelse er den første af 16 der
faldt i tidsrummet 14:15 til 17:55, altså en 5-6 stykker i timen. Der bliver
connected på forskellige porte hver gang, dvs. der bliver talt op, dog med
visse overspringelser. Fænomenet har stået på i mange dage.

Hvad foregår der? Er det et program der tror at det hele tiden skal finde
delte printere og mapper på netværket, eller sidder der en og scanner porte
med vilie?

Det vil være rart at vide inden jeg snakker med vedkommende, så hvis nogle
har et bud vil jeg blive glad.

Jens

PS. Jeg kører Win XP

Fra : Hauge

Dato : 23-09-01 20:16

Hejsa

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message
> Jeg sidder på et lokalnetværk i en andelsboligforening. Min lokale IP er
> 192.168.1.33. Jeg har installeret Zonealarm, som ret tit kommer med denne
> meddelelse:

Slå allert fra, og lad som ingenting.

Mvh Hauge