Mager kat
Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-11-00 10:48

Hej alle

Mella er såååååå mager, bare knogler og pels, næsten som en hittekat, men
hun er pigg og leken og absolut ikke syg.

Har I nogle ideer til, hvordan jeg får hende tykkere. Hun fodres med Hill's
hairball controll og har mad stående hele døgnet.

Nina

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 28-11-00 11:07

Du kan prøve at fodre med killingefodder en tid det er det mest fedende
fodder du kan finde, fløde er også feddende.
Tina

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-11-00 23:38

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> skrev i en meddelelse news:8vvuob$61a$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Har I nogle ideer til, hvordan jeg får hende tykkere. Hun fodres med Hill's
> hairball controll og har mad stående hele døgnet.

Tja, mine katte lagde sig betragteligt ud i de to
måneder jeg fodrede med Royal canin Sensible,
så det får de ikke længere, men måske var det
noget for Mella ?

Kattene er også helt vilde med det, så det kan
også være, at spiser lidt mere af det.

--
Hilsen Helle
There are two means of refuge from the miseries of life: music and cats. - Albert Schweitzer

Fra : Lone G. Kirkegaard

Dato : 29-11-00 20:59

Hej

Jeg har ladet mig fortælle (af min dyrelæge), at Royal Canin ikke er et kvalitetsfoder men et
gennemsnitsfoder.

Pas på med urinvejsinfektioner - det fik min hankat nemlig, da jeg fodrede ham med Royal Canin
(jeg lod mig friste af et tilbud på netop det mærke, og det kom til at koste en konsultation
hos dyrlægen).

Hilsen

Lone

HUSKAT et hus uden en kat bare er....et hus!!

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-11-00 00:07

Lone G. Kirkegaard skrev i meddelelsen <3A256018.347AE45B@mail.dk>...
> [...]
fodrede ham med Royal Canin
>(jeg lod mig friste af et tilbud på netop det mærke, og det kom til

Hej Lone

Ja, det er i hvert fald ikke pga. Royal Canin, at din kat har fået
urinsten. Royal Canin har som de andre lødige fodere et lavt indhold
af magnesium.

Der er delte meninger om - også i dyrlægekredse, hvilket af de
lødige mærker, der er det bedste. men at kalde det for et
gennemsnitsfoder, synes jeg godt nok er i overkanten. Men det
kommer vel an på i forhold til hvad. Hvis det skulle være et
gennemsnitsfoder i forhold til al kattemad på markedet, så forstår jeg
ikke at din dyrlæge kan komme med den udtalelse, men hvis det
skulle være et gennemsnitsfoder i forhold til de lødige fodere, ja, så
kan han måske godt have ret.

--
Helle
Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never

Fra : Ann K.

Dato : 01-12-00 22:56

Hejsa.
Nu kan jeg ikke liiige huske, hvor gammel Mella er - men da vi i vores
naivitet gav Saga seniorfoder (Hill's) tog hun voldsomt på!!! Også selv
om det kun var en 3-kilos pose...
Hun er stadig på skrump *sss*
Mvh Ann