Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dias til digitalt kamera?
Fra : Kenneth

Dato : 22-09-01 13:22

Jeg har mange dias liggende fra tidligere år, som jeg godt kunne tenkt å
få lagt inn på pc'en, for deretter senere kanskje å få lagd papirkopier
av noen av disse. Jeg har et Canon Powershot G1. Er det mulig å få lagt
dias'ene inn på dette kameraet på en eller annen måte, eventuelt hva
slags tilleggsutstyr trengs? Jeg vet at det er mulig å få gjort dette i
foto-forretninger, men det er svin-dyrt.

Kenneth.

Fra : Peter Sørensen

Dato : 24-09-01 19:30

In article <3BAC8279.728E7266@online.no>, per-kr@online.no says...
> [...]
> slags tilleggsutstyr trengs? Jeg vet at det er mulig å få gjort dette i
> foto-forretninger, men det er svin-dyrt.

Nu ved jeg ikke med et Canon, men, jeg har et Olympus kamera hvor man kan
få en "dims" som sættes på omkring optikken hvori dias kan sættes ned i
og man kan "tage et billede" af diaset. Måske det også findes til Canon?
Du kan se den på http://www.olympus.dk under "printer & skanner" "Flash
Film Skanner"

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Dragon

Dato : 24-09-01 19:53

> Jeg har mange dias liggende fra tidligere år, som jeg godt kunne tenkt å
> få lagt inn på pc'en

Hej Kenneth,

det nemmeste og billigste vil være at affotografere dem fra lærredet. Jeg
har med held affotograferet flere malerier, men det kræver gode lysforhold,
stativ og ingen blitz.

--
Kasper

Fra : Ove Jensen

Dato : 25-09-01 16:53

Hej!
Proev at se paa følgende adr:
http://www.belgiumdigital.com/tips_trucs/slides/slides_main.htm
Her er der der een, der baade i ord og billeder bskriver den billige
framgangsmaade med affotografering fra skærm.
Han forslaar endvidere at man goer det samme med sine negativer og saa gaar
ind i Photshop og "vender dem om" !!!
- han tilfoejer dog, at han ikke selv har proevet denne sidste
fremgansmaade!

--
Ove Jensen
of@it.dk

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 26-09-01 17:48

Måske denne side kan være til inspiration:
http://home19.inet.tele.dk/sop/opemus/
Med venlig hilsen
Sven Ole Pedersen

Ove Jensen <of@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9oq9cj$1bog$1@news.cybercity.dk...

Fra : Dragon

Dato : 28-09-01 01:03

> Hej!
> Proev at se paa følgende adr:
> http://www.belgiumdigital.com/tips_trucs/slides/slides_main.htm

Og brug selvudløseren så du undgår rystelser

--
Kasper

Fra : J@N

Dato : 29-09-01 07:57

Hej

Som Canon G1 ejer bør du besøge denne side

http://studio-on-the.net/photography/G1/index.html

og der er tips om rigtig mange ting og en masse gode links
bla. denne side der viser udstyr til affotografering af dias:

http://www.photosolve.com/xtendaslide.asp

Så vidt jeg kan se, kommer denne løsning til at koste ca. $ 150,-
og måske skulle du overveje at købe en ny scanner, det har jeg
gjort, og kan anbefale den ny HP flatbed scanner 5470 med
diasmodul 2400x2400 dpi. Jeg vil mene, at kvaliteten er lige
så god, som affotografering af dias, enten gennem fremviser
eller direkte foran kamera.

Jan